Performancing Metrics

هیچ مشکلی برای صادرات خرما نداریم | اتاق خبر
کد خبر: 305641
تاریخ انتشار: 9 دی 1394 - 21:52
مدیرکل دفتر میوه های گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی گفت: هیچ مشکلی برای صادرات خرما نداریم و مازاد تولیدی نداریم که بخواهیم امحا کنیم.

اتاق خبر:ابوالقاسم حسن پور در پاسخ به انتشار اخبار مربوط به امحای خرما در کشور افزود: براساس آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران تا اول آبان 109 هزار تن خرما صادر شده که در مقایسه با سال گذشته 18.5 درصد رشد داشته است. اعداد و ارقام صادرات این محصول در وزارت جهاد کشاورزی 110 هزار تن است.

بنا بر این گزارش به نقل از تسنیم؛ وی تصریح کرد: قیمت خرما در بازار نیز کیلویی 3 تا 5 هزار تومان است، چطور ممکن است زمانی که قیمت محصول در بازار بالاست و صادرات نیز شرایط خوبی دارد خرمایی برای امحا وجود داشته باشد.

مدیرکل دفتر میوه های گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی افزود: عمده محصول خرما در ماههای آبان و آذر صادر شده است ما مشکلی برای صادرات نداریم و مازاد تولیدی نداریم که بخواهیم امحا کنیم.

حسن پور به تلویزیون گفت: ‌از رئیس انجمن خرما بپرسید این میزان خرما کجا و چطور امحا شده است، از وی در این باره سئوال شده و  پاسخ داد که هیچ اطلاعی از محل امحای خرما ندارد آنوقت چطور این اخبار را منتشر می کند.

وی میزان تولید محصول خرما را در کشور حدود یک میلیون و 100 هزار تن اعلام کرد.

پیش از این علی‌اصغر موسوی دبیر کل انجمن خرمای ایران در پاسخ به این سؤال که با توجه به اعلام قبلی شما که سازمان تعاون روستایی بخشی از خرمای مازاد سال گذشته و سالهای قبل را معدوم و دفع کرده، بفرمایید این اتفاق کجا، چه زمانی و با چه مقداری انجام شده است، اظهار داشت: نمی‌دانم خرمایی که تعاون روستایی خریداری کرده بوده است در کجا معدوم شده است فقط می‌دانم این اتفاق توسط سازمان تعاون روستایی افتاده و به علت به فروش نرفتن خرمای خریداری شده خرما در مکانی نیست و نابود شده است.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید