Performancing Metrics

شرایط خوب صادرات خرما | اتاق خبر
کد خبر: 305741
تاریخ انتشار: 10 دی 1394 - 12:18
مدیرعامل سازمان تعاون روستایی در مورد اخبار مطرح شده راجع به دفن و معدوم سازی خرما، گفت: چنین اتفاقی در سال‌های 94، 93، 92 و حتی سال 91 که مسئولیتی در سازمان تعاون روستایی نداشتم، روی نداده است.

 

اتاق خبر: حسین صفایی در مورد اخبار مطرح شده راجع به دفن و معدوم سازی خرما، گفت: چنین اتفاقی در سال‌های 94، 93، 92 و حتی سال 91 که مسئولیتی در سازمان تعاون روستایی نداشتم، روی نداده است.

بنا بر این گزارش به نقل از فارس؛ وی افزود: به نظر می‌رسد دبیر انجمن خرمای کشور در مورد مسئله مدفون‌کردن خرما کلی‌گویی کرده‌است.

مدیرعامل سازمان تعاون روستایی با بیان اینکه در سال 94 خرمایی به صورت تضمینی خریداری نشده است، گفت: امسال شرایط بازار خرما خوب بود و باغداران محصول خرما را با قیمت تضمینی به سازمان تعاون روستایی نفروختند، بنابراین وقتی خریدی انجام نشده، چگونه ممکن است امحا اتفاق بیفتد.

صفایی تصریح کرد:شرایط صادرات خرما امسال خوب بوده است.

وی بیان داشت: سال 93، خرما خرید تضمینی شد اما محصول خریداری شده عمدتا در بورس کالا به فروش رفت و تمام محصول خریداری شده هم فروخته شد.

مدیرعامل سازمان تعاون روستایی اظهار داشت: در سال 92 هم خرید تضمینی خرما توسط سازمان تعاون روستایی انجام نشده است، بنابراین در اینجا هم وقتی محصولی خریداری نشده، امکان امحاء آن وجود ندارد.

صفایی تصریح کرد: مطالب مطرح شده در مورد امحاء و مدفون سازی خرما دروغ است و چنین اتفاقی نیفتاده است.

وی افزود: هر کالایی که توسط دولت خریداری می‌شود، سند دارد و برای امحای یک کالا باید صورت جلسه دادستانی و نمایند‌ه‌ای از وزارت بهداشت باشد و بدون سند و مدرک اقدامی صورت نمی گیرد.

مدیرعامل سازمان تعاون روستایی تصریح کرد: از زمان مسئولیتم در سازمان تعاون روستایی و حتی 2 سال قبل از آن، هیچ خرمایی امحاء نشده است.

صفایی در پاسخ به این سؤال که آیا ممکن است، قبل ازاین سال‌ها خرما امحاء و مدفون شده باشد، گفت: هیچ منطقی برای اینکه گذشته را پیرامون این مسئله واکاوی کنیم، وجود ندارد و طرح سوال راجع به این موضوع اساسا اشتباه است.

وی افزود: سال گذشته 169 هزار تن خرما با قیمتی بین 9 دهم دلار (90 سنت) تا 4.4 دلار (خرمای پیارم) صادر شد.

مدیرعامل سازمان تعاون روستایی تصریح کرد: در 8 ماه ابتدای امسال 109 هزار تن خرما صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، به لحاظ وزنی 18.5 درصد و به لحاظ ارزشی 20.5 درصد رشد داشته است.

صفایی بیان داشت: با توجه به وضعیت خوب صادرات باغداران نیازی به فروش تضمینی خرما به سازمان تعاون روستایی نداشتند.

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید