Performancing Metrics

ملاقات مفتی سوریه با معاون وزیر امور خارجه | اتاق خبر
کد خبر: 305800
تاریخ انتشار: 11 دی 1394 - 12:06
شیخ دکتر «احمد حسون» مفتی سوریه با حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه دیدار کرد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، مفتی سوریه در این دیدار گفت: انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) در جهت زنده کردن ارزش‌های اسلامی و وحدت مسلمانان گام‌های بلندی برداشته شده است.

وی با اشاره به بیانات امام خمینی و مقام معظم رهبری، انقلاب اسلامی ایران را انقلابی در جهت حمایت از حقوق مسلمانان و مستضعفان جهان نامید.

حسون با تقدیر از اقدامات دیپلماتیک کشورمان در مجامع بین‌المللی تاکید کرد: نقش جمهوری اسلامی ایران و شخص آقای دکتر ظریف وزیر امور خارجه بسیار مایه مباهات است.

وی با تبریک دستاوردهای دیپلماتیک کشورمان در عرصه انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای، آن را دستاوردی برای تمامی مسلمانان و امت‌های مظلوم جهان عنوان کرد.

در این ملاقات همچنین حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه، با اشاره به خطرات تروریسم و افراط‌گرایی برای منطقه و جهان، بر حمایت ایران از ملت‌های منطقه در برابر اشغالگران و تروریست‌های تکفیری تاکید کرد و افزود: امروز سوریه خط مقدم نبرد با تروریسم است و با وجود گذشت چهار سال از فعالیت گروه‌های افراطی تروریستی در سوریه مردم این کشور در کنار دولت قانونی سوریه به مقاومت خود در برابر تروریست‌ها ادامه می‌دهند.

معاون وزیر امور خارجه ادامه داد: در سیاست ایران نسبت به حمایت از دولت، حاکمیت و تمامیت ارضی و احترام به اراده مردم سوریه هیچ تغییری حاصل نشده و مردم و دولت ایران به حمایت از ملت و دولت سوریه در مواجهه با گروه‌های تروریستی که دستشان به خون مردم مظلوم سوریه آغشته شده است، ادامه خواهد داد.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید