Performancing Metrics

قصد اوباما برای تغییر قوانین فروش سلاح در آمریکا | اتاق خبر
کد خبر: 305873
تاریخ انتشار: 12 دی 1394 - 05:24
رئیس‌جمهور آمریکا قصد دارد با دور زدن کنگره، دستورالعملی را ابلاغ و تعداد عاملان مجاز فروش سلاح‌های گرم در کشورش را افزایش دهد.

اتاق خبر - ۲۰ سال پس از اقدام «بیل کلینتون» رئیس‌جمهور اسبق آمریکا در کاهش شدید تعداد جواز فروش سلاح، حالا اوباما با افزایش تعداد جواز برای فروشندگان سلاح گرم در آمریکا، در جهت مخالف رئیس‌جمهور پیشین گام برمی‌دارد.

بر اساس گزراش واشنگتن‌تایمز، انتظار می‌رود اوباما پس از مواجهه با مخالفت‌های کنگره، به زودی از اختیارات ویژه خود استفاده کند و با صدور یک دستور اجرایی، کسانی که بیش از تعداد خاصی در سال سلاح می فروشند را ملزم به اخذ جواز از دولت و بررسی سابقه خریدار سلاح نماید.

این قانون البته راه فروش سلاح در نمایشگاه‌های دوره‌ای را می‌بندد و این خلأ قانونی، پر می‌شود و دیگر کسی نمی‌تواند بدون بررسی سابقه خود، سلاح خریداری کند.

بر اساس قانون مصوب دوره کلینتون که از سال ۱۹۹۴ اجرایی شد، مقررات پیچیده‌ای برای صدور مجوز سلاح وجود داشت و به همین دلیل بود که تعداد مجوزهای فروش سلاح از ۲۸۲ هزار عدد سال ۱۹۹۳ به ۱۰۴ هزار در سال ۱۹۹۹ رسید.

دلیل اقدام آن سال بیل کلینتون، افزایش چشمگیر آمار قتل با سلاح گرم بود؛ در سال ۱۹۹۳، از هر ۱۰۰ هزار شهروند آمریکایی، ۷ نفر با آتش سلاح گرم کشته می‌شدند حال آنکه در سال ۲۰۰۰، تعداد کشتگان به ۳.۸ نفر در میان هر ۱۰۰ هزار آمریکایی رسید.

آمار نشان می‌دهد که در سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳، بین یازده‌ تا دوازده‌هزار آمریکایی به صورت سالانه بر اثر اصابت گلوله کشته شده‌اند.

منبع: خبرگزاری فارس

نظرات
ADS
ADS
پربازدید