Performancing Metrics

مردم فقیرتر شده‌اند و پول خرید طلا و جواهر ندارند | اتاق خبر
کد خبر: 305968
تاریخ انتشار: 12 دی 1394 - 17:03
سیاست های اقتصادی دولت قبل سبب شد که مردم فقیرتر بشوند.

اتاق خبر: رئیس اتحادیه طلا و جواهر با اشاره به فقیرتر شدن مردم گفت: سیاست‌های اقتصادی دولت گذشته همه بخش‌های جامعه را در بر گرفته بود و شاید آن موقع کمتر کسی فکر می‌کرد پولی که به مردم پرداخت می‌شود در سال‌های آینده در اثر همان سیاست‌ها مردم را فقیرتر می‌کند. در واقع صنف ما بیشتر از بقیه اصناف این فقر را درک می کند زیرا میزان فروش ما بسیار کاهش پیدا کرده است جامعه فقیر، پولی را برای خرید طلا و جواهر، اختصاص نمی‌دهد.

بنا بر این گزارش به نقل از ایلنا؛ وی در خصوص وضعیت اقتصادی کشور گفت: اکنون موج رکودی که 8 سال پیش از امریکا شروع شده بود به کشورهای منطقه رسیده است و کاهش قیمت نفت سبب شده ثروت نفتی که تا چند وقت پیش در کشورهای تولیدکننده نفت وجود داشت اکنون دیگر وجود خارجی نداشته باشد و کشورهای نفتی با کمبود و کسری بودجه مواجه باشند از همین رو به نظر می‌رسند که باید خودمان را آماده گذر از یک دوران ریاضت اقتصادی کنیم.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر در خصوص ورود نمایندگی‌های خارجی به کشور گفت: مطابق قانون، ورود مصنوعات طلا و جواهر به کشور ممنوع است و اگر قرار است سرمایه‌گذاری در این حوزه صورت بگیرد باید در بخش معدن و تولید انجام می‌شود.

وی ادامه داد:‌ هیات‌های تجاری بلژیک و به طور کلی اتحادیه اروپا برای سرمایه‌گذاری در معدن و تولید ابراز علاقه کردند و انتظار داریم در آینده‌ای نزدیک حجم این سرمایه‌گذاری‌ها بیشتر شود.

کشتی‌آرای در خصوص فیروزه نیشابور و صادرات آن گفت: معادن نیشابور خیلی وقت است که دیگر از محصول خالی شده و این نتیجه برداشت بی‌رویه از معادن و خام‌فروشی است  در واقع ما دیگر فیروزه نیشابور نداریم.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر در خصوص تکنولوژی و ساخت جواهرآلات گفت: در وظایف تعریف شده برای اتحادیه، هر نوع کسب و کار تجاری ممنوع اعلام شده است بنابراین ما نمی‌توانیم دستگاه و یا ماشین‌آلات وارد کنیم و یا کارگر به کشورهای خارجی برای یادگیری بفرستیم. اگر یک مخراج‌کار  بخواهد پیشرفت کند باید خود اقدام کند اما ما می‌توانیم برای گرفتن ویزا و سایر موارد به وی معرفی نامه بدهیم و کارهای اداری وی را تسریع کنیم.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید