Performancing Metrics

خروج‌ مواد پتروشیمی ‌از‌ بورس‌کالا‌ برای پنهان کاری ‌است | اتاق خبر
کد خبر: 305993
تاریخ انتشار: 12 دی 1394 - 19:08
بحث خروج محصولات پتروشیمی از بورس کالای ایران در شرایطی دوباره مطرح می شود که سخنگوی دولت در آبان ماه امسال به صراحت اعلام کرد دولت هیچ برنامه‌ای برای خروج معاملات پتروشیمی‌ها از بورس کالا ندارد. به این ترتیب مطرح شدن این موضوع برای چندمین بار طی دو سال ا

اتاق خبر: در همین رابطه دبیر کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران گفت: مطرح شدن دوباره بحث خروج محصولات پتروشیمی از بورس کالا که به منزله عدم شفافیت و برای پنهان کاری می باشد، عجیب است.

بنا بر این گزارش به نقل از ایسنا؛ بهروز خدارحمی افزود: اصرار و پیگیری های مداوم بر خروج پتروشیمی‌ها از بورس، یکسری اقدامات پشت پرده را به ذهن متبادر می سازد و این پرسش را در مقابل قرار می دهد که به راستی هدف از ورود پتروشیمی ها به بورس کالا چه بود که اکنون محقق نشده و عده ای خاص به دنبال خروج آن برآمدند؟

دبیر کانون نهادهای سرمایه گذاری تصریح کرد: خروج پتروشیمی از بورس کالا به این معنا است که ما می خواهیم بخش هایی از این صنعت را چه در بخش فروش و چه در بخش خریداران پنهان کنیم.

خدارحمی در پاسخ به این سوال که خروج پتروشیمی از بورس کالا را چگونه ارزیابی می کنید؟ گفت: اگر چنین اتفاقی بیفتد، خطای بسیار فاحشی رخ داده است و این اتفاق مبین این است که نمی خواهیم قسمت هایی از این صنعت را چه در بخش فروش و چه در بخش شناخت مشتریان مشخص کنیم و می خواهیم با پنهان کاری آن را پیش ببریم.

وی به لغو تحریم های بین الملی در آینده ای نزدیک اشاره کرد و افزود : پنهان کاری برای سرمایه‌گذاران خارجی که یکی از خواسته هایشان ورود به عرصه های نفت و گاز و پتروشیمی است، فرآیند خوشایندی نیست؛ چرا که هر سرمایه گذار در درجه اول به دنبال این است که آیا شرایط کمپانی و محصولی که روی آن سرمایه گذاری می کند شفاف، قابل پیش‌بینی و عاری از هرگونه شبهه و ابهام هست یا خیر؟

به گفته وی با این خطا به راحتی زنگ خطر و نشانه ای برای سرمایه‌گذاران خارجی ایجاد می کنیم به این معنا که اگر تا به حال هم این عرصه شفاف بوده، از این به بعد نمی خواهیم چندان شفاف باشد.

دبیر کانون نهادهای سرمایه گذاری در پایان گفت: وجود محصولات پتروشیمی در بورس کالا بسیار بهتر از فرآیند پرابهام و چالش برانگیز گذشته است؛ فرآیند کشف قیمت، تایید خریداران، ساعت های معاملاتی و هرگونه از این مکانیزم هایی از صفر تا صد با مشورت خود پتروشیمی تهیه و تدوین شده و اگر هم بعد از اجرایی شدن نقصان‌هایی پیدا شده که آن روش ها جواب نمی دهد و یا عیوبی دارد، طبیعتا بازار سرمایه این آمادگی را دارد که آن‌ها را اصلاح کند.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید