Performancing Metrics

شاخص بورس 9 واحد بالا رفت | اتاق خبر
کد خبر: 306033
تاریخ انتشار: 12 دی 1394 - 21:38
بازار سهام امروز بازاری متعادل و همسو با تلاش برخی معامله‌گران برای شناسایی بازدهی کوتاه مدت بود، بازاری که معاملات کد به کد در برخی نمادهای معاملاتی به چشم می‌آمد.

اتاق خبر: شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز شنبه 12 دی ماه 94، با 9 واحد افزایش به رقم 61 هزار و 700 واحد رسید.

بنا بر این گزارش به نقل از فارس؛ شاخص کل هم‌وزن نیز با افزایش 31 واحدی عدد 9 هزار و 682 واحد را تجربه کرد.

همچنین شاخص سهام آزاد شناور با 67 واحد افزایش عدد 67 هزار و 723 واحد را تجربه کرد.

شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش 30 واحدی به رقم 42 هزار و 331 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با 119 واحد کاهش به رقم 139 هزار و 864 واحد دست یافت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس با بیش از یک واحد کاهش روی عدد 683 واحد ایستاد.

بر اساس این گزارش نماد معاملاتی سه شرکت صنایع شیمیایی ایران با 27 واحد، گروه مپنا با 24 واحد و مخابرات ایران با 23 واحد افزایش بالاترین تاثیر مثبت را در برآورد شاخص کل بورس به جای گذاشتند، در مقابل نماد معاملاتی سه شرکت تاپیکو با 24 واحد، سرمایه‌گذاری غدیر با 20 واحد و فولاد مبارکه با 12 واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

ارزش کل معاملات بورس امروز تهران به بیش از 78 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن 497 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 38 هزار و 506 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های صنایع شیمیایی ایران، اوراق اجاره واسط مالی فروردین یکم، آ‌.س‌.پ از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های میدکو، کنتورسازی ایران، سرمایه‌گذاری  ساختمان ایران، سامان گستر اصفهان، کاشی سعدی و حق تقدم خرید سیمان هرمزگان متوقف شد.

 امروز معاملات کد به کد از سوی سهامدار حقوقی در نماد معاملاتی «پترول» با جابه‌جایی 198 میلیون سهم به ارزش بیش از 29 میلیارد  و 980 میلیون تومان دنبال شد.

در نماد معاملاتی بانک ملت نیز امروز 20 میلیون سهم به ارزش بیش از 3 میلیارد و 800 میلیون تومان از سوی سهامدار عمده به کد شرکت‌های تابعه تهاتر شد.

امروز همچنین در نماد معاملاتی حق تقدم خرید سهام پتروشمیی زنجان بیش از 51 میلیون سهم به ارزش بیش از 103 میلیون تومان در بازار پایه توافقی با معامله بلوکی همراه بود.

به گزارش فارس، بازار سهام امروز بازاری متعادل بود که در این میان برخی معامله‌گران با هدف شناسایی سود کوتاه مدت و در عین حال نقد کردن دارایی‌های برخوردار از بازدهی مثبت به دنبال جایگزینی دیگر دارایی‌های برخوردار از پتانسیل رشد بود.

این در حالی است که بازار در برخی نمادهای معاملاتی این روزها شاهد بازدهی‌های بیش از 30 درصدی نیز هست و به نظر می‌رسد با توجه به افق پیش روی اقتصاد سیاسی کشور و در عین حال کاهش برخی ریسک‌ها از جمله از سر گیری فعالیت سوئیفت، شرایط خوبی برای شناسایی سهام شرکت‌های ارزان به ویژه شرکت‌هایی که قیمت سهام آنها حول و حوش قیمت اسمی سهام است روبرو است.

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید