Performancing Metrics

افزایش آمار طلاق در کشور/هرساعت 18 طلاق ثبت می‌شود | اتاق خبر
کد خبر: 306077
تاریخ انتشار: 13 دی 1394 - 03:21
مدیرکل امور آسیب‌های اجتماعی بهزیستی:
مدیرکل امور آسیب‌های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور: از افزایش نگران کننده آمار طلاق در کشور خبر داد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری فارس از یزد، ولی‌الله نصر عصر امروز در بازدید از موسسه خیریه فرزندان آسمانی در یزد اظهار داشت: متاسفانه وضعیت به گونه‌ای شده که سال به سال با روند افزایشی در آسیب اجتماعی طلاق مواجه هستیم.

وی ادامه داد: در 9 ماهه نخست سال جاری در مقایسه با همین مدت در سال قبل افزایش 4.2 درصدی در وقوع طلاق را شاهد هستیم.

این مسئول افزود: بر اساس آمار ارائه شده از سوی سازمان ثبت احوال کشور، در هر ساعت از شبانه روز 18 واقعه طلاق ثبت می‌شود که این آمار خوشایند نیست.

وی بیان داشت: از نظر ریشه‌یابی علل طلاق و بررسی چنین واقعه‌ای همه دستگاه‌های فعال در زمینه رفاه اجتماعی را به سمتی سوق می‌دهد که نگاه جدی‌تری به این مقوله داشته باشند و اقدام عملی در برابر این آسیب در نظر بگیرند.

مدیرکل امور آسیب‌های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور کمترین آمار طلاق را مربوط به استان‌های یزد و سیستان بلوچستان دانست و گفت: یزد در ردیف آخرین استان قرار دارد که نشان می‌دهد مباحث مذهبی و اعتقادات دینی و فعالیت اجتماعی و زندگی گروهی در قالب خانواده از عوامل مستحکمی هستند که برای تحکیم بنیان خانواده موثر هستند.

وی عنوان کرد: گرچه استان یزد هم با توجه به شرایطی که دارد مهاجر پذیر است اما محلی بودن و قومیت حفظ شده‌ای دارد که بمانند نوعی واکسیناسیون در برابر طلاق ایستاده است.

این مسئول از استان‌های تهران و البرز به عنوان استان‌های پر طلاق در کشور یاد کرد و افزود: بیشترین طلاق در این دو استان ثبت می‌شود به طوریکه در تهران به ازای هر 2.8 ازدواج یک واقعه طلاق و در البرز به ازای هر سه ازدواج یک طلاق صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: بیشترین وقوع طلاق در یکسال نخست ازدواج صورت می‌گیرد که 14 درصد از آمار طلاق در این زمینه ثبت شده است و در ردیف بعدی، طلاق پس از پنج سال زندگی مشترک ثبت می‌شود.

مدیرکل امور آسیب‌های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور افزود: این موضوع نشان می‌دهد که خانواده‌ها شناخت کافی از زندگی و مسائل مربوط به خانواده ندارند که در یکسال اول زندگی با فروپاشی خانواده مواجه می‌شوند.

وی با بیان اینکه افزایش طلاق در جامعه نشان می‌دهد که معیارهای سنتی برای تشکیل خانواده و شناخت طرفین از یکدیگر رنگ باخته و معیارهای جدید حاکم شده و شکاف نسلی خیلی سریع در بین جوانان و بزرگترها ایجاد شده که معیارها را تغییر داده است.

ولی‌الله نصر با بیان اینکه قدر مسلم آمار طلاق عاطفی در بین زوجین بیشتر است گفت: بر اساس ارتباطاتی که با سامانه‌های مشاوره‌ای سازمان بهزیستی شکل می‌گیرد کاملا مشهود است که افزایش طلاق عاطفی جدی‌تر و بیشتر در سطح جامعه خود را نشان داده است و خانواده‌ها با آن روبه‌رو هستند.

وی با تاکید بر اینکه باید به سمت فرهنگ‌سازی و انجام فعالیت‌ها در حوزه نشاط اجتماعی گام برداریم تصریح کرد: نگاهی به این آسیب‌ها و رشد فزاینده آن‌ها بیانگر این امر است که در بحث تقویت فرهنگ و نشاط اجتماعی در سطح جامعه کم کار شده و باید جدی‌تر کار کنیم.

مدیرکل امور آسیب‌های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: متولی مباحث فرهنگی و تبلیغاتی از جمله سیمای جمهوری اسلامی و کارگردانان و فیلم‌سازان باید کارهای جدی‌تری در حوزه تحکیم خانواده و بحث نشاط اجتماعی انجام دهند.

وی افزود: متاسفانه نزدیک به 40 شبکه ماهواره‌ای به زبان فارسی برای مردم با هدف نابودی آداب و سنن و فرهنگ ایرانی فعالیت می‌کنند و قبح خیلی از مسائل را ریخته‌‌اند اما می‌توانیم با رجوع به شعائر دینی به اصل خود بازگردیم.

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید