Performancing Metrics

صادرات پایدار مواد غذایی به روسیه | اتاق خبر
کد خبر: 306159
تاریخ انتشار: 13 دی 1394 - 00:50
در جلسه کمیسیون کشاورزی خانه اقتصاد تاکید شد
در دهمین جلسه کمیسیون کشاورزی خانه اقتصاد ایران بر بررسی هرچه بهتر برنامه ششم در بخش کشاورزی و حضور پایدار صنایع غذایی کشور در بازار روسیه تأکید شد.

در دهمین جلسه کمیسیون کشاورزی خانه اقتصاد بر  بررسی هرچه بهتر  برنامه ششم در بخش کشاورزی و انحلال سازمان حمایت تأکید شد.

در ابتدای جلسه مجید افلاکی عضو کمیسیون کشاورزی خانه اقتصاد با اسفناک خواندن وضع تولید و صنعت اعلام کرد: باید به فکر راه حلی برای این شرایط بود و این وظیفه خطیر بر عهده خانه اقتصاد ایران است که به عنوان یک تشکل خصوصی با ارائه پیشنهادهایی به دولتمردان راه های برون رفت از این شرایط را فراهم کند.

وی ادامه داد: در مورد ارقامی که در خصوص تولید ناخالص ملی کشور به گوش می رسد می توان این چنین ادعا کرد که اوضاع بسیار نگران کننده و نا امید کننده است.

افلاکی اظهار داشت: با کاهش ارزش پول و وضعیتی که در سطح کلان کشور و تولید به وجودآمده است؛ باید ارزیابی کرد که چه تمهیداتی در سال 95  در اقتصاد کشور باید اندیشید که شرایط حادتر نشود.

این عضو کمیسیون کشاورزی خانه اقتصاد با بیان این که در سال 95 تکلیفمان در هیچ حوزه ای مشخص نیست اعلام کرد: وضعیت تورم، رکود و میزان بدهی های دولت نشان گر این است که چشم اندازی را برای سال 95 ، نمی توان متصور بود و کسری بودجه سال 95، تأثیرات تورم زایی بر اقتصاد کشور خواهد داشت.

افلاکی اظهار داشت: از تبعات بخش های مختلف اقتصاد روبه رو شدن با نیروی کار آزاد شده است؛ که این امر حاشیه نشینی شهرها و بیکاری گسترده را در پی داشته است و متأسفانه متغیرهای منفی همیشه در کشور آثار مخربی داشته است.

در ادامه منصور تهرانی رئیس کمیسیون کشاورزی خانه اقتصاد با بیان این که سال 95  در سطح اقتصاد کلان بین 3 تا 5 درصد رشد خواهیم داشت گفت: نباید بدبینانه به شرایط نگریست؛ اما این رشد اشتغال را دربرنمی گیرد چرا که در 5 سال آتی با  نرخ بیکاری 5/12 مواجه خواهیم بود.

وی در خصوص جایگزینی بازار روسیه و اختلافاتی که این کشور با ترکیه مواجهه است اظهار داشت: هم اکنون 20 صنعت کنسروسازی اصلی در ایران فعالیت می کنند که می توانند وارد بازار روسیه شده و درآمدی بالغ بر یک و نیم میلیون دلار برای ایران به دست آورند.

در ادامه کاظم کریمی نایب رئیس کمیسیون کشاورزی خانه اقتصاد گفت: نشریه اکونومیست تا اندازه ای خوشبینانه به رشد اقتصادی ایران در سال 2016 نگاه کرده است دلیل آن هم برداشته شدن تحریم ها و آزاد شدن دارایی های بلوکه شده ی ایران است.

وی ادامه داد: این نشریه نرخ 6/1 درصد را برای اقتصاد ایران پیش بینی کرده است؛ هم چنین نرخ تورم را نیز در سال آینده 14/1  تخمین زده است.

کریمی در ادامه مطالب خود افزود: یکی از مشکلات و ایرادات اساسی برنامه ششم توسعه این است که تمام برنامه نویسان از دولتمداران هستند و هیچ یک از تشکل ها و انجمن خصوصی در تدوین آن نقشی ندارند.

در ادامه حسین کیایی دیگر عضو کمیسیون کشاورزی خانه اقتصاد در راستای صحبت های اعضاء گفت: متأسفانه هیچ بستر و زمینه ای برای رشد اقتصادی وجود ندارد و دولت برنامه و هدف مشخصی را برای رسیدن به برنامه ای خاص، دنبال نمی کند.

در ادامه شاهرخ ظهیری دیگر عضو کمیسیون کشاورزی خانه اقتصاد اعلام کرد: برای رفع مشکلات اقتصادی باید به فکر سرمایه گذاران خارجی بود.

وی هم چنین بر لزوم انحلال سازمان حمایت و آزادسازی قیمت ها تأکید کرد و افزود: یکی از مؤلفه های ورود به تجارت جهانی آزاد سازی قیمت هاست.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید