Performancing Metrics

اخبار دروغ 2015 ! | اتاق خبر
کد خبر: 306225
تاریخ انتشار: 13 دی 1394 - 16:17
اتاق خبر گزارش می دهد
در ماه آگوست سال 2015، دو نفر شکارچی گنج ادعا کردند که قطاری متعلق به آلمان نازی را که پر از شمش طلا بوده است را در نزدیک شهر والبرزیش پنهان شده بود را کشف کرده اند. خبر مورد توجه رسانه ها قرار گرفت و تبدیل به بمب خبری شد.

اتاق خبر- محمد حسن گودرزی: سال 2015 سال دیوانه واری از نظر اخبار بود. حملات تروریستی پاریس، ورود یک میلیون پناهنده به اروپا و جنجال های همیشگی سخنان دونالد ترامپ از مهمترین اخباری بودند که در سال 2015 توجه مردم دنیا را به خود جلب کردند.اما در این میان برخی از اخبار جعلی نیز توجه مردم را به خود جلب کرد. حوادثی که بسیار خبرساز بودند اما چیزی که در نهایت نصیب مردم شد احساس نا امیدی و سرکار رفتن بود ! با هم نگاهی به برخی از این اخبار می اندازیم:

کشف قطار طلای نازی ها در لهستان
در ماه آگوست سال 2015، دو نفر شکارچی گنج ادعا کردند که قطاری متعلق به آلمان نازی را که پر از شمش طلا بوده است را در نزدیک شهر والبرزیش پنهان شده بود را کشف کرده اند. خبر مورد توجه رسانه ها قرار گرفت و تبدیل به بمب خبری شد.
اما هنگامی که دانشمندان به محل کشف قطار رسیدند متوجه شدند که درآنجا چیزی وجود ندارد. علت این اتفاق اشتباه کاوشگران گنج در بررسی نوشته های روی قطار بود.

اعلان جنگ ال کاپو به داعش !
تنها چیزی که می تواند گروه تروریستی داعش را می تواند بترساند سلطان مواد مخدر مکزیک، ال کاپو است. با این حساب طبیعی است هنگامی که کارتل مواد مخدر وی توسط داعش مورد حمله قرار می گیرد، به داعش اعلام جنگ کند. اگر این خبر واقعیت داشت بهترین خبر برای دولت امریکا بود زیرا جنگی که میان این دو نفر در کی گرفت، جنگی میان دو دشمن امنیت ملی آمریکا بود.
با این حال به زودی معلوم شد که این خبر تنها خبری جعلی از وب سایت های TLV و CartelBlog.com بود. سایت TLV پشت قضیه اعلام خبر جعلی قرار دادن جایزه برای سر دونالد ترامپ از سوی ال کاپو نیز بود.


حملات پاریس به وسیله پلی استیشن 4 برنامه ریزی شده بود

در نوامبر 2015 پاریس مورد هجوم تروریست ها قرار گرفت. این حمله علاوه بر تلفات جانی و مالی که داشت باعث انتشارانبوهی از شایعات و خبر های دروغ نیز در رسانه ها شد. یکی از این اخبار دروغ خبر استفاده تروریست ها از کنسول بازی پلی استیشن 4 برای ارتباط با یکدیگر بود.
این خبر موجی از حدس ها و احتمالات غیر منطقی را در میان مردم به وجود آورد. علت این امر داشتن قابلیت ارتباط صوتی و متنی کاربران در این کنسول بود. در این میان مجله فوربس نیز گزارشی در این مورد نوشت و چاپ کرد.
اما بعد از مدتی کشف شد که خبرنگاری که این خبر را منتشر کرده بود این خبر را براساس گزارش ناقص پلیس و برداشت اشتباه خود نوشته و نشر داده بود. با این حال دلیلی برای اثبات استفاده داعش از این شبکه پیدا نشد.

درگیری پناهندگان طرفدار داعش با پلیس آلمان

یکی از اخباری که در سال 2015 توجه مردم را به خود جلب کرد ورود پناهندگان سوری به اروپا بود. در این بین اخبار دروغ نیز به همراه ورود این پناهندگان در سطح رسانه ها و شبکه های اجتماعی انتشار پیدا کرد. یکی از این اخبار ورود مهاجران مرتبط با داعش به اروپا بود.
یکی از این اخبار انتشار تصاویری از درگیری و زد و خورد پناهندگانی با پرچم داعش با پلیس بود. این تصاویر به عنوان مدرکی دال بر وجود افراد وابسته به داعش در میان پناهجویان از سوی رسانه ها مطرح شد.
با این حال تصاویر منتشر شده جعلی و دروغ از آب درآمدند. برای مثال تصاویر منتشر شده در سال 2012 گرفته شده اند و افراد حاضر در عکس پناه جو نبودند. عکس ها مربوط به یک گروه افراطی در شهر بن آلمان و پرچمی که در تصاویر دیده می شد در حقیقت پرچم گروه القاعده بود.

منبع: Listverse

مطالب مرتبط
نظرات
فرناز
| |
2016-01-04 13:27:00
ممنون از اطلاع رسانی
ADS
ADS
پربازدید