Performancing Metrics

دلیل کندی سرعت اینترنت چیست؟ | اتاق خبر
کد خبر: 306263
تاریخ انتشار: 13 دی 1394 - 14:36
سخنگوی شرکت مخابرات ایران در گفت و گو با اتاق خبر پاسخ داد
داوود زارعیان، معاون شرکت مخابرات ایران گفت: در حال حاضر تنها متولی افزایش پهنای باند اینترنت کشور دولت است و بودجه و امکانات و قوانین محدود کننده آن مانعی جدی برای افزایش پهنای باند در کشور است.

داوود زارعیان، معاون شرکت مخابرات ایران گفت: در حال حاضر تنها متولی افزایش پهنای باند اینترنت کشور دولت است و بودجه و امکانات و قوانین محدود کننده آن مانعی جدی برای افزایش پهنای باند کشور است.

وی در خصوص کاهش محسوس سرعت اینترنت کشور گفت: اینترنت دو بخش اصلی دارد که یک بخش آن تامین پهنای باند است و بخش دوم آن توزیع اینترنت است.

داود زارعیان تصریح کرد: مدیریت پهنای باند ایران در حال حاضر در اختیار دولت است و توزیع آن نیز برعهده شرکت های PAP  یا شرکت های ارائه دهنده خدمات انتقال داده است و این شرکت ها هرآنچه که در اختیار آنهاست را توزیع می کنند.

وی خاطر نشان نمود: بنابراین بنظر می رسد بایستی تحول لازم در بخش مدیریت تامین پهنای انجام گیرد و اگر این موضوع محقق شود، اینترنت کشور فارغ از مشکلات روزمره توسعه خواهد یافت و بدیهی است اگر این تحول و  توسعه انجام نشود شرکت های توزیع کننده نیز نمی توانند اقدام موثری را در این خصوص انجام دهند.

زارعیان در تشریح اقدامات کلان  صورت گرفته در این خصوص، خاطرنشان کرد: مسئولان دولتی در طی این سالها فعالیت زیادی را برای افزایش پهنای انجام داده اند اما با توجه به بودجه و امکاناتی که در اختیار آنهاست و قوانین دولتی که آنها محدود می کنند نمی توانند بیش از این مقدار پهنای باند را افزایش دهند

وی با بیان اینکه پیشنهاد غالب متخصصان بخش ارتباطات موضوع آزادسازی پهنای باند در ایران است گفت: اگر آزاد سازی پهنای باند در ایران انجام شود می توان به توسعه اینترنت در کشور و حل مشکلات آن امید داشت.

زارعیان افزود: همچنین در خصوص استفاده و کاربرد هایی که از اینترنت در کشور انجام می شود نیز تغییراتی انجام گرفته است و با توسعه کاربرد اینترنت و به اشتراک گذاری هایی که برای اینترنت در میان چندین نفر در مصارف خانگی انجام می شود کاهش سرعت اینترنت رخ می دهد.

معاون شرکت مخابرات ایران با تشریح اینکه اینترنت در کشور افزایش یافته است گفت: وقتی این مصرف بالا می رود بایستی حجم خریداری شده و پهنای باند مورد استفاده نیز افزایش پیدا کند

وی ادامه داد: بطور مثال در گذشته اگر اینترنتی با سرعت 256 کیلوبایت توسط کاربران خریداری می شد و این اتصال بوسیله سیم از مودم به دستگاه متصل می شد، خروجی آن رضایت بخش بنظر می رسید.ولی اگر با حفظ همین پهنای باند کاربر بخواهد  اینترنت را در میان چندین نفر به اشتراک بگذارد، طبیعی است که این موضوع باعث کاهش رضایتمندی خواهد شد.

رارعیان در پایان افزود: بنابراین با توجه به نسبت افزایش مصرف بایستی تحولات در سایر بخش ها نیز انجام گیرد و کاربران نیز باید سرعت مورد استفاده و حجم دانلود خریداری شده خود را  افزایش دهند و از طرف دیگر زمانی که آزاد سازی پهنای باند صورت گیرد مردم می توانند با قیمت و سرعت بالاتری از اینترنت استفاده کنند.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید