Performancing Metrics

پیام جنجالی رئیس باشگاه الهلال علیه ایرانی ها | اتاق خبر
کد خبر: 306290
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰
امسال جو سازی عربستانی ها خیلی زودتر آغاز شده است، حتی پیش از آنکه مرحله پلی آف لیگ قهرمانان تمام شود.

اتاق خبر - عربستانی ها جنجال تازه ای به راه انداختند. بعد از تلاش های چند ساله آنها برای گرفتن میزبانی بازی های لیگ قهرمانان آسیا از ایران، این بار هم رئیس باشگاه الهلالی با انتشار متنی در توئیترش، جنجال تازه ای به راه انداخت.

در چند سال گذشته همواره رقابت های لیگ قهرمانان و به ویژه بازی های باشگاههای ایرانی و عربستانی، حاشیه هایی را در پی داشته است. باشگاههای این کشور همیشه کاروان تیم های ایرانی را ساعت ها در فرودگاه منتظر می گذارند و آخرین بار سال گذشته، چنین بلایی بر سر تیم علی منصوریان آوردند.
امسال اما جو سازی عربستانی ها خیلی زودتر آغاز شده است. پیش از آنکه حتی مرحله پلی آف لیگ قهرمانان تمام شود، مسئولان دو باشگاه الهلال و الاهلی عربستان، خواهان گرفتن میزبانی از ایران شدند. عبدالرحمن بن مساعد رئیس باشگاه الهلال که در سال های گذشته همواره مصاحبه های تندی علیه ایرانی ها کرده است، ساعاتی قبل در توئیتر خود نوشت: «از باشگاه های عربستانی می خواهیم که با نوشتن نامه‌ای به کنفدارسیون فوتبال آسیا خواستار برگزاری دیدارهای خود با نمایندگان ایران در زمینی بی طرف باشند. نه ما می خواهیم به ایران برویم و نه می‌خواهیم آنها به عربستان بیایند. از باشگاه‌های عربی می‌خواهم با ما همدردی کنند و چنین خواسته‌ای را درک کنند. امنیت بازیکنان مهم تر از هر چیزی است و نمی‌توان در چنین کشور که دشمن ماست امنیت خود را حفظ کرد. نیازی نیست که رفتارهای را که آنها با ما داشتند یادآوری کنم.»
این واکنش دقایقی پس از انتشار خبر و عکس های تجمع تعدادی از ایرانی ها مقابل درب سفارت این کشور در تهران و همینطور کنسولگری اش در مشهد، صورت گرفت. بعد از اعدام شیخ نمر، اعتراض ها به عربستان آغاز شد و رئیس باشگاه الهلال بار دیگر استفاده ورزشی خود را از این اتفاقات سیاسی برد.


در همین حال باشگاه الاهلی عربستان هم که در صورت برد نفت مقابل الجیش قطر، با تیم ایرانی همگروه خواهد شد، اعلام کرد به ایران سفر نمی کنند. عبدالله البترجی رئیس این باشگاه پیش از همگروهی با نفت، در مصاحبه ای گفت: «باشگاه الأهلی نامه‌ای به کنفدارسیون فوتبال آسیا خواهد نوشت و در آن از سران AFC می‌خواهیم که دیدارهای الأهلی با نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا را در زمینی بی‌طرف برگزار کند.»
این اقدامات دو باشگاه عربی در جهت گرفتن میزبانی از ایران، در سال های گذشته بی نتیجه مانده است و امسال هم بعید به نظر می رسد با وجود حضور شیخ سلمان در راس کنفدراسیون فوتبال آسیا، دوباره رخ دهد. سال گذشته اتفاقا چند تیم عربستانی نامه ای اعتراض آمیز به خاطر جو ورزشگاههای ایران در لیگ قهرمانان نوشتند و خواستار محرومیت باشگاههای ایرانی از میزبانی شدند اما کنفدراسیون فوتبال آسیا با این موضوع مخالفت کرد.

منبع: خبرآنلاین

نظرات
ADS
ADS
پربازدید