Performancing Metrics

ثبت ۱۲۳هزار طلاق طی سال جاری در کشور | اتاق خبر
کد خبر: 306312
تاریخ انتشار: 13 دی 1394 - 17:54
مدیرکل دفتر آمار، اطلاعات جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت احوال کشور گفت: طی ۹ماهه سال جاری ۵۲۰ هزار ازدواج و ۱۲۳ هزار طلاق در کشور ثبت شده است.

مدیرکل دفتر آمار، اطلاعات جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت احوال کشور گفت: طی ۹ماهه سال جاری ۵۲۰ هزار ازدواج و ۱۲۳ هزار طلاق در کشور ثبت شده است.

به گزارش اتاق خبر و به نقل از مهر، علی اکبر محزون پیش از ظهر یکشنبه در نشست شورای هماهنگی ثبت احوال استان مرکزی در اراک اظهار داشت: در سال ۹۳ بیش از ۱۳۰ هزار واقعه طلاق در کشور ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه بررسی سیمای جمعیتی کشور از سیاست های سازمان ثبت احوال است افزود: بررسی سیمای فعلی جمعیتی و روند مقایسه جهانی و منطقه ای جمعیت، پیامدها و پیش بینی آینده و چالش های مرتبط با نهاد خانواده در ارتباط با کاهش جمعیت از سیاست های کلی ثبت احوال است.

محزون با اشاره به کاهش جمعیت در کشور افزود: پیرترین استان های کشور استان گیلان با کمترین میزان ثبت ولادت و جوان ترین استان نیز سیستان و بلوچشتان با بیشترین میزان ثبت ولادت است.

مدیرکل دفتر آمار، اطلاعات جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت احوال کشور، عمده ترین دلیل کاهش جمعیت را ازدواج های دیرهنگام و مشکلات اقتصادی و فرایندهای وابسته به آن عنوان کرد و افزود: زوج های جوان پس از ازدواج ترجیح می دهند مدتی بدون فرزند زندگی کنند و در نهایت هم به تک فرزندی اکتفا می کنند.

محزون میانگین سن ازدواج طی مدت اخیر در مردان را ۲۹ سال و در دختران را حدود ۲۴ سال عنوان کرد و در مورد میانگین سن طلاق گفت: میانگین سن طلاق نیز برای مردان حدود ۳۵ سال و برای زنان نیز ۳۰ سال بوده است.

مدیرکل دفتر آمار، اطلاعات جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت احوال کشور، خراسان رضوی، گیلان، تهران، کرمانشاه، قم و مرکزی را از استان هایی نام برد که نسبت به سهم جمعیت بیشترین طلاف در آنها ثبت شده است.

محزون همچنین اظهار داشت: سیستان و بلوچستان، ایلام و یزد از استان هایی هستند که کمترین میزان طلاق در آنها ثبت شده است.

وی در مورد فعالیت دفاتر پیشخوان دولت هم گفت: دفاتر پیشخوان دولت در کشور در راستای سهولت دسترسی مردم به خدمات دولتی فعالیت می کنند که ارائه خدمات هویتی نیز بخشی از این فعالیت ها است و در این راستا سیاست سازمان ثبت احوال کشور گسترش دفاتر پیشخوان هویت ملی در سراسر کشور است.

منبع: مهر

نظرات
ADS
ADS
پربازدید