Performancing Metrics

احداث بوستان ایرانیان | اتاق خبر
کد خبر: 306313
تاریخ انتشار: 13 دی 1394 - 17:53
در جلسه شورا به تصویب رسید؛
اعضای شورای اسلامی شهر تهران با ساخت بوستان ایرانیان به شرط آنکه فضای ساختمانی آن فراتر از 3.5 درصد نشود موافقت کردند.
اعضای شورای اسلامی شهر تهران با ساخت بوستان ایرانیان به شرط آنکه فضای ساختمانی آن فراتر از 3.5 درصد نشود موافقت کردند.

به گزارش اتاق خبر و به نقل از مهر، در دویست و بیست و یکمین جلسه شورا بررسی لایحه طرح احداث بوستان ایرانیان از سوی رییس کمیسیون شهر سازی و معماری شورا مطرح شد.

محمد سالاری در توضیح طرح گفت: این طرح یکی از مهمترین طرح هایی است که در حوزه ارتقای کیفیت زندگی شهروندان کارایی خواهد داشت و به نوعی دغدغه همه ی اعضای شورا به ویژه اعضای کمیسیون سلامت بوده است.

وی ادامه داد: بوستان ایرانیان موزه ای است زنده و فعال برای آشنایی با سرزمین ایران و فرهنگ بومی ،تاریخی ، دینی و سنتی مردم چرا که با الهام از شیوه های معماری و باغسازی ایرانی و اسلامی فضایی جذاب و زیبا برای استفاده و بالابردن آگاهی شهروندان ازایران و ایرانیان ایجاد می نماید و همزمان در تمام اجزا و ارکان آن تعامل حداکثری با محیط زیست پیرامون دارد.

سالاری با اشاره به سیاست های کلی طرح بوستان ایرانیان اظهار داشت: استفاده حداکثری از الگوهای معماری و باغسازی ایرانی و اسلامی، تقسیم بندی بوستان در حوزه اقلیم ،تاریخ، اقوام ، فرهنگ ،هنر و معماری سرزمین ایران ، توجه به عوارض موجود زمین و استفاده از آن در راستای ایجاد تنوع در طراحی و توجه کامل به جذابیت بصری در بوستان همزمان با اهداف آموزشی برای شهروندان با توجه به وسعت بوستان از جمله سیاست های کلی در ایجاد این بوستان بوده است.

وی همچنین به محدوده احداث این بوستان اشاره کرد و افزود: این بوستان در محدوده بزرگراه آزادگان و حدفاصل بلوار شقایق تا بزرگراه آزادگان در شهرداری منطقه 19 به وسعت 40 هکتار واقع خواهد شد.

رییس کمیسیون شهر سازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران همچنین با اشاره به برخی اجزا و ارکان این بوستان گفت: برخی از اجزا و ارکان اصلی این بوستان شامل عرصه آداب و رسوم اقلیم گرم و خشک ،عرصه آداب و رسوم اقلیم معتدل و مرطوب ،عرصه آداب و رسوم اقلیم سرد و خشک ،عرصه آداب و رسوم اقلیم گرم و مرطوب، باغ سنگی ،باغ چادر عشایر ، تفرجگاه خانوادگی ،باغ مینیاتور (به تعداد استان های کشور آثار طبیعی و المان ساخت) می باشد که برای آشنایی هر چه بیشتر شهروندان با کشور عزیزمان ایران طراحی شده است.

سالاری همچنین خاطر نشان کرد: با توجه به نوع طراحی ها باید گفت این بوستان به نوعی یک پارک فناوری برای معماران نیز هست.

رییس کمیسیون شهر سازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران همچنین یاد آور شد : احداث این بوستان در راستای تحقق اهداف آموزشی، فرهنگی،زیست محیطی و اجتماعی خواهد بود که از جمله می توان به معرفی کامل فرهنگ سنتی ایرانی اسلامی ، مشارکت های آحاد جامعه در فرایند های جمعی نظیر آیین های ملی و مذهبی، آشنایی با سبک زندگی، هنر و معماری مردم در گذشته و تبدیل منطقه ای با کارکرد صنعتی به بوستانی پاک و توجه به شاخص های توسعه پایدار اشاره کرد.

در ادامه جلسه احمد دنیا مالی گفت: به نظر می رسد سطح اشغال المان ها و ساختمان های این بوستان بیش از فضای سبز آن باشد که این امر با اصل ایجاد یک بوستان منافات دارد.

مهدی چمران نیز عنوان کرد فضای ساختمانی این بوستان فراتر از 3.5 درصد فضای کل بوستان نیست و اگر فراتر از این میزان باشد قطعا ما هم مخالفت خواهیم کرد.

در نهایت این احداث این بوستان با شرط اینکه فضاهای طراحی شده 3.5 درصد فضای بوستان را اشغال کند به رای گذاشته شد که با رای موافق اعضا به تصویب رسید.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید