Performancing Metrics

صرف ۲۰۰۰ میلیارد از منابع بانک‌های خصوصی لرستان در استان‌های دیگر | اتاق خبر
کد خبر: 306327
تاریخ انتشار: 14 دی 1394 - 03:09
استاندار لرستان گفت: دو هزار میلیارد تومان از منابع بانک های خصوصی لرستان به خارج از استان برده می شود.

به گزارش اتاق خبر به نقل از مهر هوشنگ بازوند شامگاه یکشنبه در جلسه بانک های خصوصی استان پس از ارائه گزارشی در خصوص میزان منابع و مصارف بانک های خصوصی استان توسط سرپرست امور شعب بانک های ملی استان اظهار داشت: بانک های خصوصی لرستان میزان سه هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از سپرده های مردم لرستان را جمع آوری کرده و تنها هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان آن را در استان صرف می کنند.

وی با انتقاد از اینکه دو هزار میلیارد تومان از منابع بانک های خصوصی لرستان به خارج از استان برده می شود عنوان کرد: علی رغم وجود بیکاری فراوان در لرستان میزان دو هزار میلیارد تومان از منابع بانک های خصوصی لرستان به تهران و دیگر استان ها برده شده و صرف ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری در استان های دیگر می شود.

استاندار لرستان مدیران موسسه های نور، سرافزازان میهن و کوثر را برای پاسخگویی در خصوص علت صرف مقدار کمی از منابعشان برای پرداخت تسهیلات در استان صدا زد که همگی این مدیران در جلسه حضور نداشتند.

بازوند با بیان اینکه علی رغم اینکه ۴۴ درصد منابع بانکی استان در اختیار بانک های خصوصی است اما این بانک ها تنها ۱۷ درصد سپرده های خود را در استان صرف کرده اند افزود: بانک های دولتی با در اختیار داشتن ۵۶ درصد منابع بانکی استان ۸۳ درصد سپرده های خود را دربحث اشتغالزایی استان هزینه کرده اند.

وی تصریح کرد: با وجود بیکاری لرستان اصلا درست نیست که منابع بانکی این استان در جاهایی دیگر هزینه شده و تنها بخش کمی از آن ها در استان صرف شوند همچنین مردم نیز راضی نیستند بانک ها پول آن ها را در خارج از استان سرمایه گذاری کنند.

استاندار لرستان از مدیران بانک های خصوصی استان خواست سپرده های مردم را در راستای توسعه اقتصادی استان بکار گیرند و ادامه داد: از بانک های خصوصی استان انتظار داریم در نحوه عملکرد خود تجدید نظر کرده و دردهای استان را به مدیران عامل بانک های منعکس کنند تا منابع این بانک ها در استان بکار گرفته شوند.

بازوند افزود: بانک های خصوصی استان یک ماه فرصت دارند در روند کار خود تجدید نظر کرده و اقداماتی برای رفع نگرانی های مطرح شده انجام دهند در غیر این صورت با یک راهکار قانونی مجبور می شویم این موضوع را با دبیرکل بانک مرکزی مطرح کرده و آن را به هئیت نظارت ببریم که این امر باعث می شود مدیران عامل بانک های خصوصی کشور برای پاسخگویی فرا خوانده شوند و ممکن است به ضرر آن ها نیز باشد.

وی از موضوعات مطرح شده در این جلسه به دردهای استان تعبیر کرد و گفت: بانک های خصوصی استان باید حداقل بیش از ۵۰ درصد منابع خود را در استان هزینه کنند هر چند که خروج حتی یک ریال از سپرده های مردم به خارج از استان کار درستی نیست.

استاندار لرستان یادآور شد: در بحث پرداخت تسهیلات به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی و همچنین پرداخت وام ازدواج وضعیت مطلوبی در استان نداریم لذا لازم است جلسه ای جداگانه در خصوص پرداخت تسهیلات ازدواج برگزار شود تا بانک های استان به خود حرکت داده و تسهیلات باقیمانده در این خصوص را پرداخت کنند.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید