Performancing Metrics

عربستان روابط دیپلماتیکش با ایران را قطع کرد | اتاق خبر
کد خبر: 306385
تاریخ انتشار: 14 دی 1394 - 00:17
ریاض از سفیر ایران خواست خاک این کشور را ترک کند
بدنبال حوادث شب گذشته حمله معترضین به اعدم شیخ نمر به سفارت و کنسولگری این کشور، عربستان امشب رسماً روابط دیپلماتیکش با ایران را قطع کرد

اتاق خبر: الجبیر وزیر خارجه عربستان سعودی در کنفرانسی مطبوعاتی که بصورت زنده از شبکه های ماهواره ای مختلف پخش می شد بطور رسمی از قطع همه روابط دیپلماتیک عربستان سعودی با جمهوری اسلامی ایران خبر داد. بدین ترتیب سفیر و همه دیپلماتهای ایرانی مقیم ریاض و نیز دیپلمات های سعودی مقیم ایران می بایست در کوتاه ترین زمان ممکن خاک یکدیگر را ترک کنند. اقدام عربستان سعودی در پی حمله معترضین به اعدام شیخ نمر به کنسولگری و سفارتخانه این کشور در شهرهای مشهد و تهران روی داد. اعدام شیخ نمر با واکنش شدید مقامات جمهوری اسلامی ایران مواجه شد و بدنبال آن هم گروههای به سمت سفارتخانه و کنسولگری این کشور حرکت کردند و اقدام به ورود کردند. نیروی انتظامی تنها ساعاتی بعد موفق شد این گروهها را خارج و 40 نفر را نیز بازداشت کند. 

بدین ترتیب روابط تنش آلود تهران و ریاض وارد عصر جدیدی خواهد شد عصری که طرفین بیش از پیش در مقابل هم در نقاط مختلف خاورمیانه از لبنان و سوریه تا عراق، بحرین و یمن صف آرایی خواهند کرد.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید