Performancing Metrics

چیت‌چیان: اجرای اقتصاد مقاومتی فقط وظیفه دولت نیست | اتاق خبر
کد خبر: 306480
تاریخ انتشار: 14 دی 1394 - 12:56
وزیر نیرو با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی بدون اقتصاد دانش‌بنیان محقق نخواهد شد گفت: باید به تحقیقات و پژوهش با نگاه تولید علم نگاه کنیم و نباید دستگاه‌ها به آن به عنوان یک زینت نگاه کنند.

اتاق خبر: حمید چیت‌چیان صبح امروز در همایش اقدامات اقتصاد مقاومتی بر پایه اقتصاد دانش‌بنیان اظهار داشت: مخاطب سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی فقط دولت نیست و همه بخش‌ها مسئول هستند. 

بنا بر این گزارش به نقل از تسنیم؛ وی افزود: هر بخشی باید تکالیف خود را بر اساس اقتصاد مقاومتی شناسایی و برای آن برنامه‌ریزی کند و تلاش تمام بخش‌ها می‌تواند اقتصاد مقاومتی را محقق کند. 

وزیر نیرو با بیان اینکه اقتصاد دانش‌بنیان روح و ماهیت ذاتی اقتصاد مقاومتی است گفت: نباید تصور کنیم می‌توانیم اقتصاد مقاومتی را بدون در نظر گرفتن اقتصاد دانش‌بنیان محقق کنیم و این امکانپذیر نیست. 

چیت‌چیان با اشاره به تحقیقات و پژوهش بیان کرد: اگر تولید عمل و فناوری اجرایی شود می‌تواند به اجرای سیاست‌‌های اقتصاد مقاومتی کمک کند. 

وی با بیان اینکه به تحقیقات نباید به عنوان یک زینت نگاه کنیم تاکید کرد: بدون اقتصاد دانش‌بنیان نمی‌توانیم در دنیا رقابت کنیم و افزایش صادرات را شاهد باشیم و تحقیقات و تولید علم باید سرلوحه همه بنگاه‌های اقتصادی و سایر نهادهای اجتماعی قرار گیرد. 

وزیر نیرو با بیان اینکه پژوهش و تولید علم و فناوری فقط وظیفه دولت نیست گفت: همه بخش‌ها از جمله دولت، دانشگاه و بنگاه‌های اقتصادی در این زمینه وظیفه دارند و اهداف اقتصاد مقاومتی با همکاری این سه بخش رخ خواهد داد. 

چیت‌چیان با اعلام اینکه 41 پروژه برق، 46 پروژه آب، و 19 پروژه در حوزه آبفا به شورای اقتصاد ارائه کردیم گفت: میزان فروش برق نسبت به ابتدای انقلاب 15 برابر شده است.

وی افزود: 16 هزار مگاوات نیروگاه گازی و 8 هزار مگاوات نیروگاه بخار را در برنامه داریم که قرارداد آن با بخش خصوصی بسته شده است. 

وزیر نیرو با بیان اینکه متوسط راندمان نیروگاه‌ها را 5 درصد افزایش دادیم گفت:‌ در مدت دو سال میزان تلفات انرژی نیروگاه‌ها را از 15 درصد به 11 درصد کاهش دادیم که هر یک درصد کاهش ما را از سرمایه‌گذاری 2.1 میلیارد دلاری بی‌نیاز کرد و این اقدام سبب کاهش 660 میلیون لیتر مصرف نفت و گاز شد که 440 میلیون دلار صرفه‌جویی به دنبال داشت.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید