Performancing Metrics

قرارداد ایران‌خودرو و پژو منعقد می‌شود | اتاق خبر
کد خبر: 306486
تاریخ انتشار: 14 دی 1394 - 13:10
دبیرکل سومین همایش بین‌المللی صنعت خودرو ایران از انعقاد قرارداد مشارکت ایران‌خودرو و پژو در سفر ریاست‌جمهوری به فرانسه و یا در زمان برگزاری این همایش خبر داد.

اتاق خبر: ساسان قربانی در نشست خبری اظهار کرد: انعقاد قرارداد همکاری ایران‌خودرو و پژو بسته به رویکرد مدیرعامل ایران‌خودرو یا در حاشیه سفر ریاست‌جمهوری به فرانسه و یا به سومین همایش بین‌المللی صنعت خودرو صورت خواهد گرفت.

بنا بر این گزارش به نقل از ایسنا؛ وی با بیان اینکه این همایش در سالن اجلاس سران برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: بیش از 500 مهمان خارجی از 300 شرکت خودروسازی و قطعه‌سازی از 25 کشور جهان در این همایش حضور خواهند داشت.

وی ادامه داد: مدیران ارشد شرکت‌های خودروسازی و قطعه‌سازی از کشورهایی چون آلمان، ایتالیا، فرانسه، ژاپن، کره‌جنوبی، اتریش، اسپانیا و سوئد از جمله شرکت‌کنندگان در سومین همایش بین‌المللی صنعت خودرو خواهند بود.

قربانی افزود: زمان برگزاری این همایش از آذرماه به نهم اسفندماه تغییر یافت تا با اجرایی شدن برجام شرکت‌های خارجی بیشتری امکان حضور در این همایش را داشته باشند.

وی در پاسخ به سوالی درباره تسهیلات 25 میلیون تومانی خرید خودرو اظهار کرد: تسهیلات دولت در این حوزه به گونه‌ای بود که بیشتر حمایت از خریداران خودرو صورت گرفت تا خودروسازان. البته معتقدیم که صنعت خودرو برای ماندن در عرصه بین‌المللی باید رویکرد جدیدی داشته باشد.

در این نشست خبری محمدرضا نجفی‌منش، عضو هیات‌مدیره انجمن قطعه‌سازان ایران نیز اظهار کرد: طبق مذاکرات صورت گرفته با شرکت پژو مقرر شده که ایران به مرکز صادرات قطعات محصولات پژو در منطقه تبدیل شود.

وی با بیان اینکه با رنو نیسان نیز برای تبدیل ایران به مرکز قطعات محصولات این شرکت مذاکره شده است، تصریح کرد: پژو می‌خواهد ساخت داخل محصولاتش در ایران را به بیش از 80 درصد افزایش دهد.

در این نشست خبری امیرمحمد گودرزی، مدیر روابط عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه به چه دلیل دفتر نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت مانع انتشار گزارش رده‌بندی کیفی خودروهای داخلی شده است. آیا دلیل این موضوع افت جایگاه خودروهای داخلی در رده‌بندی کیفی است؟ اظهار کرد: درباره سیاست‌های خودرو به طور خاص دفتر نیرو محرکه و آقای قناتی، مسوول هستند و در این باره باید با ایشان تماس بگیرید.

وی در پاسخ به اینکه علی‌رغم تماس‌های مکرر با دفتر نیرومحرکه مسوولان مربوطه از پاسخگویی خودداری کرده‌اند، گفت: اینگونه نباید باشد و به آنها تاکید خواهد شد که در این زمینه پاسخگو باشند.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید