Performancing Metrics

عکس هایی که دنیا را تکان داد | اتاق خبر
کد خبر: 306498
تاریخ انتشار: 14 دی 1394 - 19:37
تصاویر زیر از برخی از مهمترین رویداد های تاریخی و اجتماعی را به تصویر می کشند که بیش از جنبه اطلاع رسانی از نظر انسانی جلب توجه می کنند.

اتاق خبر - عکس های خبری در طول تاریخ علاوه بر این که نقش اطلاع رسانی خود را ایفا می کنند نشانگر احساسات افراد و جوامع هستند. برخی از این عکس ها تکان دهنده هستند، برخی دیگر احساسات را جریحه دار می کنند و برخی نشانگر وضع اجتماعی و سیاسی جوامع هستند.
تصاویر زیر از برخی از مهمترین رویداد های تاریخی و اجتماعی را به تصویر می کشند که بیش از جنبه اطلاع رسانی از نظر انسانی جلب توجه می کنند.

تصویری از یک سرباز آلمانی در سال 1946 بعد از آزادی از اسارت و بازگشت به خانه خود در شهر فرانکفورت آلمان.

یکی از تکان دهنده ترین عکسهایی که در طول دوران جنگ ویتنام تبدیل به نمادی علیه این جنگ شد. این عکس که در سال 1963 گرفته شده است راهب بودایی به نام تیچ کوآنگ را نشان می دهد که در حال خودسوزی در اعتراض به جنگ ویتنام است.

اولین دانش آموز سیاه پوست در دبیرستان هری هاردینگ بعد از 4 روز به دلیل آزار های کلامی و قلدری دانش اموزان سفید پوست مدرسه را ترک کرد. این اتفاق هنگامی افتاد که هیات مدیره دبیرستان تصمیم گرفت که اولین دانش آموز سیاه پوست را در دبیرستان کاملا سفید پوست پذیرش کند.

عکس معروفی از صحنه مرگ یک کودک قحطی زده و لاشخوری که منتظر مردن او است. عکس در سال 1992 در دنیا انتشار یافت و باعث شد که عکاس این عکس به نام کوین کارتر در سال 1994 برنده جایزه پولیترز شود. وی یک سال بعد به علت افسردگی شدید در آفریقای جنوبی خودکشی کرد.

با آغاز بمباران های آمریکا در ژاپن در سال 1945 جو اودانل عکاس خبری، 7 ماه را در ژاپن گذراند تا به مستند سازی وقایع بپردازد. این عکس تصویری از پسری است که برادر مرده خود را برای سوزاندن می برد.

افسران آلمانی در حال اعدام برخی از عوامل شورش شهر برومبرگ لهستان. بعد از شورش لهستانی ها علیه اشغالگران نازی، آلمان ها علاوه بر سرکوب شورش نزدیک به 14 درصد جمعیت شهر را قتل عام کردند. عوامل اصلی این خرابکاری از اعضای سابق ارتش لهستان بودند.

یکی از کودکان بازمانده از اردوگاه های مرگ نازی ها در آلمان. این اشکال، تنها چیزی است که وی قادر به نقاشی کردن آن است.

حیوانات در اسارت که به تصاویر ساختگی حیات وحش خیره شده اند.

دیگو فرازیو تورکواتو ویلیونیست 12 ساله برزیلی که در مراسم تدفین معلم خود می نوازد. معلم وی کسی بود که با آموزش موسیقی، وی را از خشونت محله های فقیر نشین نجات دهد. یک سال بعد دیگو در سن 13 سالگی در گذشت.

سرباز ویتنامی که در سال 1968 و در جریان حمله عید تت در جنگ ویتنام کشته شد به همراه یادگاری هایی که از معشوق خود.

لندن در طول جنگ جهانی دوم بشدت توسط آلمان ها بمباران می شد و باعث نابودی اقتصاد و زندگی اجتماعی در لندن شد. به دلیل اینکه بسیاری از کودکان تخلیه نشدند بسیاری از آنها روزانه با مصادب جنگ روبه رو می شدند.

این عکس ناراحت کننده پیرمرد اهل کره جنوبی را در حال خداحافظی با یکی از اقوام خود که در کره شمالی زندگی می کند نشان می دهد. دو کره سال ها است در وضعیت جنگی با یکدیگر به سر می برند.

 

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید