Performancing Metrics

اجرای 100 طرح آب و فاضلاب در دست بخش خصوصی | اتاق خبر
کد خبر: 306583
تاریخ انتشار: 15 دی 1394 - 06:56
در حال حاضر بیش از 100 طرح توسط بخش خصوصی با اعتباری بیش از 4 هزار و 500 میلیارد تومان در حال اجرا است.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: در حال حاضر بیش از 100 طرح توسط بخش خصوصی با اعتباری بیش از 4 هزار و 500 میلیارد تومان در حال اجرا است.

 به گزارش اتاق خبر و به نقل از ایسنا، حمیدرضا جانباز در مراسم بیست و پنجمین سالگرد تاسیس شرکت‌های آب و فاضلاب با اشاره به قانون شرکت آب و فاضلاب که موجب تشکیل شرکت‌های اقتصادی خودگردان شده است اظهار کرد: این قانون یکی از موفق‌ترین قوانینی است که توانسته موجب افزایش بیشتر جذب بخش خصوصی شود.

 وی با بیان اینکه ورود بخش خصوصی به این بازار می‌تواند موجب افزایش بهره وری شود گفت: طی سال های اخیر بخش فاضلاب روستایی نیز به این شرکت‌ها ملحق شده و در حال حاضر 77 درصد از جمعیت روستایی را تحت پوشش خدمات‌رسانی داریم.

 مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به اعتبارات ملی بخش آب و فاضلاب روستایی اظهار کرد: در قانون سال 92 میزان اعتبارات این حوزه صفر بوده که در سال جاری این میزان 2 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

 جانباز دلیل این امر را انتخاب خوب شرکت‌های آب و فاضلاب کشور در جذب نیروی انسانی عنوان و اظهار کرد: توانمندسازی نیروی انسانی یکی از مواردی بود که همیشه مورد توجه شرکت‌های آبفا قرار گرفته است.

 وی با اشاره به قانون تشکیل شرکت‌های آب و فاضلاب اظهار کرد: قانون ایجاد تسهیلات برای بخش آب و فاضلاب نیز زمینه سرمایه گذاری بخش غیردولتی را فراهم آورد و باعث شد که شرکت‌ها بتوانند در این زمینه موفق باشند.

 وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 98 درصد تجهیزات در داخل کشور ساخته می‌شود اظهار کرد: افزایش تعداد تصفیه‌ خانه‌های فاضلاب از 11 باب در ابتدای کار به 159 باب در حال حاضر از دیگر دستاوردهای این صنعت بوده است.

منبع: ایسنا

نظرات
ADS
ADS
پربازدید