Performancing Metrics

سرمایه‌گذاری ۴۵۰۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی در آب و فاضلاب | اتاق خبر
کد خبر: 306633
تاریخ انتشار: 15 دی 1394 - 13:11
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: اکنون بیش از ۱۰۰ طرح با حجم مجموع سرمایه گذاری بیش از ۴۵۰۰ میلیارد تومان با بخش خصوصی قرارداد منعقد شده و با کیفیت بسیار خوب اجرای این پروژه ها آغاز شده و برخی به بهره برداری رسیده است.

اتاق خبر: حمید رضا جانباز در همایش بزرگداشت بیست و پنجمین سالگرد تأسیس شرکت های آب و فاضلاب اظهار داشت: در زمان تأسیس شرکت های آب و فاضلاب در سال 1369 جمعیت تحت پوشش آب شهرهای ایران 26.8 میلیون نفر بود که این رقم اکنون به 59 میلیون نفر رسیده است.

بنا بر این گزارش به نقل از تسنیم؛ وی افزود: تعداد مشترکان آب کشور در طی این 25 سال از 4.9 میلیون فقره به 15.5 میلیون فقره افزایش یافته است.

این مقام مسئول با بیان اینکه در آن سالها 47 تصفیه خانه مدرن آب داشتیم، گفت: اکنون این رقم به 129 تصفیه خانه افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: در سال 69 موضوع فاضلاب در بسیاری از شهرها در زمان تأسیس شرکت های آب و فاضلاب در دستور کار نبود اما با فعالیت شرکت های آب و فضالاب رفته رفته در شهرهای مختلف این موضوع در دستور کار قرار گرفت و جمعیت تحت پوشش فاضلاب در کشور که حدود 2 میلیون نفر بود به 24.7 میلیون نفر رسید و 11 تصفیه خانه فاضلاب ما در سال 1369 اکنون به 150 باب تصفیه خانه مدرن فاضلاب افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: اکنون بیش از 100 طرح با حجم مجموع سرمایه گذاری بیش از 4500 میلیارد با بخش خصوصی قرارداد منعقد شده و با کیفیت بسیار خوب اجرای این پروژه ها آغاز شده و برخی به بهره برداری رسیده است.

جانباز با بیان اینکه اکنون 77 درصد جمعیت روستایی کشور تحت پوشش خدمات آب و فاضلاب هستند، گفت: اعتبارات ملی آب و فاضلاب روستایی که در قانون در سال 92 صفر شده بود، در سال جاری به بیش از 2 هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید