Performancing Metrics

امکان افزایش ظرفیت ترانزیت از ایران تا ۵۵ میلیون تن در سال | اتاق خبر
کد خبر: 306653
تاریخ انتشار: 15 دی 1394 - 14:54
معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی گفت: برای تسهیل ترانزیت از کشور باید موانع فیزیکی و غیر فیزیکی برداشته شود و با حفظ مراقبت‌های امنیتی تعداد مداخله‌گران در ورود و خروج کالا را کاهش داد.

اتاق خبر: معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بر اساس برآورد کارشناسان امکان افزایش ظرفیت ترانزیت از مسیر ایران تا ۵۵ میلیون تن در سال وجود دارد، گفت: برای تسهیل ترانزیت از کشور باید موانع فیزیکی و غیر فیزیکی برداشته شود و با حفظ مراقبت‌های امنیتی تعداد مداخله‌گران در ورود و خروج کالا را کاهش داد.

به گزارش ایسنا، امیر امینی با بیان اینکه علاوه بر توسعه زیرساخت‌های حمل‌و‌نقلی٬ وزارت راه و شهرسازی به دنبال توسعه نرم‌افزاری، هوشمند‌سازی حمل‌و‌نقل، کاهش تعرفه‌های جابجایی بار، کاهش زمان توقف بار در مرزها و جلوگیری از اعمال اخذ روادید مضاعف برای رانندگان حمل‌و‌نقل جاده‌ای است٬ اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان هاب منطقه به لحاظ جغرافیایی بهترین نقطه برای عبور کالاها از طریق دریا و جاده است.

وی افزود: وجود بنادر شمالی و جنوبی و چند کریدور در شرق و غرب کشور نیز نمونه‌های بارزی از توان و ظرفیت حمل‌ونقلی ایران است که با همکاری کمیسیون اقتصادی- اجتماعی آسیا- پاسیفیک سازمان ملل (UN -SCAP) بیش از پیش فعال می‌شود.

معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: با توجه به اینکه ایران در مسیر کریدور شرقی-غربی از آسیای میانه به اروپا و کریدور شمالی - جنوبی از بندر هند به سن‌پترزبورگ روسیه قرار دارد بنابراین از موقعیت جغرافیایی بسیار ممتازی برخوردار است.

امینی با بیان اینکه در حال حاضر ظرفیت ترانزیت ۳۰ میلیون تن بار از مسیر ایران وجود دارد گفت: متاسفانه به خوبی از این ظرفیت استفاده نمی‌شود که بخشی از آن به تنش‌های منطقه‌ای مربوط می‌شود.

وی با بیان اینکه بر اساس برآورد کارشناسان امکان افزایش ظرفیت ترانزیت از ایران تا ۵۵ میلیون تن در سال وجود دارد، به پایگاه خبری وزارت راه اضافه کرد: باید برای ترانزیت بارهایی که از سمت غرب چین منتقل می‌شوند برنامه‌ریزی کرد و راهبرد مشخص برای تسهیل عبور و مرور کالاهای ترانزیتی از مسیر ایران داشت.

معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: برای تسهیل ترانزیت از کشور باید موانع فیزیکی و غیر فیزیکی برداشته شود و با حفظ مراقبت‌های امنیتی تعداد مداخله‌گران در ورود و خروج کالا را کاهش داد تا علاوه بر توسعه ظرفیت‌های حمل و نقل داخل کشور به توسعه حمل و نقل منطقه نیز کمک کرد.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید