Performancing Metrics

رونمایی از کلکسیون تاریخی یک چاقوساز زنجانی | اتاق خبر
کد خبر: 306760
تاریخ انتشار: 15 دی 1394 - 20:57
معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان تاکید کرد: در چند روز آینده از کلکسیون تاریخی چاقو و شمشیرهای یک چاقوساز زنجانی در موزه صنایع‌دستی استان زنجان رونمایی خواهد شد.

اتاق خبر: معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان تاکید کرد: در چند روز آینده از کلکسیون تاریخی چاقو و شمشیرهای یک چاقوساز زنجانی در موزه صنایع‌دستی استان زنجان رونمایی خواهد شد.

بنابراین گزارش محمود علی‌محمدی گفت: یک صنعتگر چاقو که کلسکیونی از چاقوهای قدیمی مربوط به دور‌ان همچون 350 سال پیش تا دوره معاصر 100 سال گذشته دارد مجموعه خود را برای نمایش به موزه صنایع‌دستی استان داده است.

وی افزود: چاقوسازی شغل آبا و اجدادی مرادی بوده و او نیز راه پدر خورد را در چاقوسازی ادامه داده است و علاقه او به این صنعت سبب شده کلکسیونی از چاقو و ابزار برنده همچون شمشیر را از صنعتگران مختلف جمع آوری کرده و هم اکنون در ساختمان دارایی استان در معرض دید عموم قرار دهد.

این مسئول خاطرنشان کرد: تاکنون در زمینه صنایع‌دستی ونمایش کلکسیون اشیا قدیمی و زینتی در زنجان انجام نگرفته و می‌توان تلاش این صنعتگر برای معرفی آثار قدیمی صنایع‌دستی را اولین اقدام در این زمینه دانست.

وی اظهار کرد: از این آثار در چند روز آینده در موزه صنایع‌دستی استان رونمایی خواهد شد؛ همچنین اداره کل میراث فرهنگی و صنایع‌دستی استان زنجان از نمایش آثار کسانی که کلکسیونی از آثار قدیمی در دست دارند حمایت می‌کند.

همزمان با افتتاح این آثار از کتاب معرفی صنعتگران صنایع‌دستی استان که به همت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان چاپ شده است رونمایی خواهد شد.

منبع: ایسنا 

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید