Performancing Metrics

پرهیز ایران از جنگ قیمت نفت | اتاق خبر
کد خبر: 306833
تاریخ انتشار: 16 دی 1394 - 12:47
مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران با بیان این که کشورش صادرات نفت خود را به طور تدریجی افزایش می دهد گفت: ایران از بروز جنگ قیمت نفت بین تولید کنندگان پرهیز خواهد کرد.

اتاق خبر: مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران گفت کشورش از بروز جنگ قیمت نفت بین تولید کنندگان پرهیز خواهد کرد و با لغو تحریم ها به تدریج صادرات نفت خود را افزایش خواهد داد.

بنا بر این گزارش به نقل از تسنیم؛ محسن قمصری که در مصاحبه با رویترز سخن می گفت افزود: ما نمی خواهیم به نوعی جنگ قیمت آغاز شود. ما رویکرد دقیق تری خواهیم داشت و تولید خود را به صورت تدریجی افزایش می دهیم. باید بگویم با توجه به سطح کنونی قیمت ها هیچ جایی برای کاهش بیشتر قیمت نفت وجود ندارد.

وی اشاره ای به جزئیات افزایش صادرات نفت ایران پس از لغو تحریم ها نکرد اما گفت ایران تخفیف بیشتری برای ترغیب مشتریان به خرید نفت خود ارائه نخواهد داد.

ایران در حال حاضر پول نفت خود را با تاخیر 90 روزه دریافت می کند و حمل مجانی نفت و ارائه تخفیف به خریداران هندی نیز از جمله ابزارهای ایران برای فروش نفت خود در بازاری است که با مازاد شدید عرضه روبرو است.

قمصری همچنین به تصمیم ایران برای سرمایه گذاری برای ساخت پالایشگاه های تصفیه کننده نفت خود اشاره کرد اما از ذکر جزئیات بیشتر خودداری نمود. 

وی افزود: ایران برای افزایش فروش نفت خود بدون این که مازاد عرضه افزاش یابد در نظر دارد سهام پالایشگاه های خارجی را خریداری کند.

قمصری در مورد فروش نفت ایران به هند گفت: پالایشگاه های هندی از جمله پالایشگاه ریلاینس که به دلیل تحریم ها واردات نفت ایران را متوقف کرده اند آماده اند پس از لغو تحریم ها نفت بیشتری از ایران خریداری کنند.

به گفته وی پالایشگاه های هندی مایل به خرید نفت کارون غربی هستند که نفت تولیدی از 4 تا 5 مخزن هستند.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید