Performancing Metrics

حجم تبادل اقتصادی ایران با عربستان قابل توجه نیست | اتاق خبر
کد خبر: 306844
تاریخ انتشار: 16 دی 1394 - 13:24
جمشید نفر: در چند روز اخیر تقریبا کشورهای اروپایی و حتی آمریکایی تلاش می‌کنند بین ایران و عربستان صلح برقرار کنند، چون از این موضوع کل دنیا لطمه خواهد خورد.

اتاق خبر: یک فعال حوزه صادر‌ات گفت: خلیج فارس و منطقه‌ای که ما در آن قرار داریم منبع بزرگ تامین انرژی برای اقتصاد کل دنیا است و با توجه به این‌که در چند روز اخیر شاهد قطع ارتباط بین ایران و عربستان هستیم، به اعتقاد من این موضوع تاثیرات زیادی بر اقتصاد دنیا به همراه خواهد داشت؛ هرچند که حجم تبادل اقتصادی ایران با عربستان قابل توجه نیست.

بنا بر این گزارش به نقل از ایسنا؛ جمشید نفر افزود: در چند روز اخیر تقریبا کشورهای اروپایی و حتی آمریکایی تلاش می‌کنند بین ایران و عربستان صلح برقرار کنند، چون از این موضوع کل دنیا لطمه خواهد خورد.

نایب رییس کنفدراسیون صادرات ایران همچنین با اشاره به این‌که امارات شریک دوم اقتصادی ایران است، گفت: در رابطه با امارات باید بگویم که قطع ارتباط ، اثرات مستقیمی روی اقتصاد دو کشور خواهد داشت، ولی در ارتباط با عربستان اینگونه نیست.

وی با تاکید بر این‌که بخش خصوصی همیشه دنبال آرامش برای فعالیت‌های اقتصادی و تجاری است، عنوان کرد: اگر این آرامش به هر دلیلی به هم بخورد، تهدیدی برای اقتصاد و بخش خصوصی محسوب می‌شود.

در عین حال بیان کرد: از نظر اقتصادی رابطه بسیار مستقیمی با عربستان نداریم، اما از آنجا که اگر منطقه دچار مشکلات حاد شود می‌تواند بر روی اقتصاد جهانی تاثیر بسزایی داشته باشد، همه در تلاش هستند که صلح بین دو کشور ایران و عربستان برقرار شود.

رییس اتحادیه صادرکنندگان روده درباره اثرگذاری این موضوع بر این حوزه نیز گفت: با توجه به این‌که در رابطه با روده هیچ نوع صادراتی به عربستان نداریم، بنابراین این اتفاق اثری روی صادرکنندگان این بخش نخواهد داشت.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید