Performancing Metrics

چیت چیان:بخش حمل و نقل مهمترین منبع آلودگی شهرهای بزرگ است | اتاق خبر
کد خبر: 306874
تاریخ انتشار: 16 دی 1394 - 15:22
وزیر نیرو ضمن تکذیب برخی ادعاها مبنی براینکه فعالیت واحد های تحت پوشش این وزارتخانه به عنوان دومین منبع آلایندگی شهرها محسوب می شوند ، تصریح کرد: بخش حمل و نقل مهمترین منبع آلودگی شهرهای بزرگ است.

اتاق خبر: حمید چیت چیان هرگونه آلایندگی زیست محیطی واحدهای وابسته به وزارت نیرو ( نیروگاه ها ، صنایع مرتبط با آب و فاضلاب ) را به شدت تکذیب کرد.
بنا بر این گزارش به نقل از ایرنا؛ وی خاطرنشان ساخت : مطابق آمارهای ارائه شده از سوی مسئولان، حداقل 60 درصد از آلودگی های زیست محیطی شهرهای بزرگ مربوط به بخش حمل و نقل است.
پیشتر رسول یاراحمدی مدیرکل دفتر امور بهداشت، ایمنی، محیط زیست و انرژی وزارت صنعت، معدن و تجارت در دومین همایش ایمنی، بهداشت و محیط زیست (اچ.اس.یی- HSE) در سازمان ایمیدرو ، بیشترین منشا آلودگی محیط زیست در سطح شهرها را مربوط به منبع های ثابت، مسکن و شهرداری ها دانسته و سهم بخش صنعت را هشت درصد ذکرکرده بود.
وی گفته بود، دومین و سومین منبع آلودگی زیست محیطی، « وزارتخانه های نیرو (واحدهای نیروگاهی و...) و نفت » محسوب می شوند .
چیت چیان اضافه کرد : وزارت نیرو برنامه های خود را برای مقابله با آلودگی هوا دنبال می کند ، از جمله آنها تبدیل نیروگاه های گازی به سیکل ترکیبی است.
به گفته وزیر نیرو، هشت هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی در بخش بخار در حال اضافه شدن است و در آینده نزدیک 24 هزار مگاوات به بخش سیکل ترکیبی کشور افزوده خواهد شد.
وی تصریح کرد: استفاده از انرژی های تجدیدپذیر دیگر گزینه در دست اقدام از سوی این وزارتخانه است که به منظور کاهش آلاینده های زیست محیطی دنبال می شود.
به گفته علیرضا دائمی معاون امور اقتصادی و برنامه ریزی وزیر نیرو، اینک 103 واحد نیروگاهی گازی در کشور وجود دارد که نیازمند 250 هزار میلیارد ریال اعتبار برای تبدیل شدن به سیکل ترکیبی است؛ انجام این تبدیل می تواند پنج درصد به بازدهی نیروگاه های کشور و هشت هزار مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور (بدون استفاده از سوخت اضافه) بیفزاید.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید