Performancing Metrics

تجاری سازی دستاوردهای تحقیقاتی در دستورکار پژوهشگاه ارتباطات | اتاق خبر
کد خبر: 306951
تاریخ انتشار: 16 دی 1394 - 15:03
خوانساری خبرداد:‌
رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر حمایت از اختراعات و نوآوری های حوزه ICT گفت:‌ ‌ تجاری سازی دستاوردهای تحقیقاتی پژوهشگاه، در دستورکار قراردارد.

اتاق خبر - دکتر محمد خوانساری درگفتگو با خبرنگار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در زمینه چگونگی  حمایت از اختراعات و نوآوری دراین پژوهشگاه گفت: به طورکلی پیاده سازی نظام نوآوری در کشور، نیازمند توجه و همکاری تمامی ذینفعان و بازیگران زیست بوم فناوری و نوآوری است که پژوهشگاه به عنوان یک عضو این اکوسیستم به سهم خود در جهت تحقق این مهم گام برداشته و تلاش می کند.

رییس پژوهشگاه ارتباطات  اظهارکرد: توسعه خلاقیت و خلق نوآوری، نیازمند نظامی است که فرایندهای مختلفی  را دربرمی گیرد که  از جمله آن، اشاعه فرهنگ نوآوری، آماده سازی و ایجاد بستری مناسب برای خلق ایده و توسعه محصول،  و همچنین وجود زیرساختهای قانونی جهت حمایت از حقوق مالکیت فکری و تشویق پژوهشگران به ارایه فعالیتهای نوآورانه است.

 وی ادامه داد:‌ در این راستا با احیای دفتر انتقال دانش فنی و ارتباط با صنعت در پژوهشگاه ارتباطات، فعالیتهای متعددی را برای پیاده سازی نظام نواوری و تحقق اهداف نقشه جامع علمی کشور،درکنارسیاست های علم و فناوری ابلاغی مقام معظم رهبری انجام داده ایم.

 خوانساری به برگزاری کارگاه های آموزشی مرتبط با نوآوری، آشنایی با حقوق مالکیت فکری، تجاری سازی دستاوردهای پژوهشی، تجارب سایر موسسات تحقیقاتی معتبر خارج از کشور اشاره کرد و افزود: تدوین پیش نویس شیوه نامه حفظ حقوق مالکیت فکری پژوهشگاه در جهت تشویق و حمایت از پژوهشگران مرکز در توسعه ایده پردازی و خلق نواوری نیز ازدیگربرنامه های دردست اقدام است.

وی به  تمدید اعتبار اختراعات ثبت شده پژوهشگاه، ثبت اختراع مرکز عملیات بومی امنیت و ثبت دستاوردهای نرم افزاری پژوهشگاه اشاره کرد و افزود: حضور در جشنواره های خوارزمی و جوان خوارزمی امسال با ثبت نام 3 دستاورد تحقیقاتی ارزشمند در سطح ملی ازجمله دیگر اقدامات این پژوهشگاه   است.

رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات به اعطای گواهینامه و تجاری سازی دستاوردهای تحقیقاتی پژوهشگاه از جمله انعقاد قرارداد انتقال دانش فنی مرکز عملیات امنیت بومی اشاره کرد و ادامه داد: آزادرسانی دستاوردهای تحقیقاتی پروژه ماشین ترجمه دو زبانه پژوهشگاه در جهت توسعه اکوسیستم باز در مخزن opengit.ir ازجمله دیگر فعالیتهای پژوهشگاه درحوزه حمایت از نوآوری است.

 خوانساری اظهارکرد: تدوین پیش نویس برپایی شرکتهای زایشی دانش بنیان پژوهشگاه و تصویب کلیات طرح در جلسه هیات امنا در جهت توسعه محصولات و خدمات دانش بنیان پژوهشگاه و اشتغال زایی و کارافرینی دانش محور نیز دیگر اقدامات این پژوهشگاه  دراین زمینه است.

وی درپاسخ به سوال دیگری درخصوص آخرین کتاب های  منتشرشده دراین پژوهشگاه گفت:  ازجمله کتابهایی که درچندماه اخیر منتشر شده می توان به "حمله  DDOSو دفاع دربرابر آن " ترجمه دکتر احمد صلاحی  در تیراژ 500 نسخه و شامل 180 صفحه اشاره کرد؛ همچنین کتاب مقدمه ای برمقابله با تشعشعات فضایی و تداخل های الکترومغناطیسی درسیستم های مخابراتی در آذر 94  منشر شد که این کتاب تالیف مشترکی از لیلا محمدی و پدرام حاجی پوراست و باتیراژ 500 نسخه و در182 صفحه  منتشر شده است.

 خوانساری درباره ویژگی های کتابخانه دیجیتال پژوهشگاه ارتباطات گفت:‌ در سال 1393 از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به عنوان بهترین کتابخانه دیجیتال شایسته تقدیر شناخته شد.

وی ادامه داد: عضویت در کتابخانه کاملا آزاد و رایگان است و همگان می توانند با رجوع به سایت عضوکتابخانه شوند(البته با کنترل ادمین سیستم)

 خوانساری درخصوص آمار مراجعات روزانه گفت:‌ به طور متوسط مراجعه روزانه به سایت  کتابخانه دیجیتال ، در حدود 2000 مورد در روز و ماهانه حدود 60000 رجوع است .

 وی درپایان تصریح کرد:‌ تعداد اعضاء کتابخانه تا کنون حدود 8000 عضو از سراسر کشور و همچنین خارج از مرز ها است.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید