Performancing Metrics

نابرابری دیجیتالی سبب فاصله بین نسل ها شده است | اتاق خبر
کد خبر: 307051
تاریخ انتشار: 17 دی 1394 - 02:24
یک جامعه‌شناس و عضو هیئت‌علمی دانشگاه در مازندران گفت: نابرابری دیجیتالی سبب فاصله بین نسل‌های جامعه شده است و افراد جامعه در این فضای گسسته باید آموزش‌های لازم را فراگیرند.

به گزارش اتاق خبر به نقل از مهر، نادر رازقی شامگاه چهارشنبه در جمع سازمان‌های مردم‌نهاد در اداره کل ورزش و جوانان مازندران، بابیان اینکه ما آزادی‌های مجازمان زیاد است و در غرب این نوع آزادی‌ها را نداریم، آن را ناشی از فرهنگ و اخلاق جامعه ایرانی دانست.

وی اظهار داشت: تفاوت بیشتر در اخلاق، رفتارها و فرهنگ‌های خودمان است و این سبب می‌شود در فضای مجازی همان‌گونه برخورد کنیم که در فضای حقیقی برخورد می‌کنیم.

وی عنوان کرد: در سال ۲۰۰۰ فضاهای مجازی با فضاهای واقعی بسیار تفاوت داشتند که اکنون منطبق برای فضای واقعی است و دایره فضای مجازی و واقعی منطبق برهم شده‌اند و نمی‌توانیم جامعه واقعی را از جامعه مجازی جدا کنیم.

رازقی بیان داشت: در فضاهای مجازی فرصت بیشتری برای معرفی خود خواهد داشت که شاید این فرصت در فضاهای واقعی وجود نداشته باشد و آمارها نشان می‌دهد که فضاهای مجازی در ایران نگران‌کننده نیست و مهم انست که ما آموزش لازم ندیده‌ایم درحالی که بخشی اصلی از جامعه را اطلاعات تشکیل می‌دهد درحالی‌که نابرابری تحصیلی و دیجیتالی در همه‌جا وجود دارد.

وی با تأکید بر اینکه جامعه نیازمند آموزش درزمینهٔ فنّاوری نوین است تصریح کرد: در چنین شرایطی ریسک‌پذیری به دلیل نبود آموزش‌های لازم بالا می‌رود.

رازقی تصریح کرد: امروزه فنّاوری در دستان ماست و باید آموزش‌های لازم چگونگی برخورد و استفاده از فضاهای مجازی را فراگیریم و جامعه باید به این نتیجه برسد که آموزش‌های لازم درزمینهٔ فضاهای مجازی ارائه دهد و دستیابی به این آموزش‌ها ضرورت دارد.

وی افزود: باید آموزش‌های لازم را در برخورد با فنّاوری ببینیم و این آموزش‌ها در حوزه شهرسازی نیز لازم است زیرا بسیاری از شهرها و روستاها بر اساس انسان ساخته نمی‌شود و بر اساس خودرو و ماشین‌آلات ساخته می‌شود اما وقتی انسان آموزش‌های لازم را نبیند امکان خطا و ریسک بالا می‌رود زیرا جامعه بدون امنیت روانی قابل ساخت نیست.

این جامعه‌شناس بیان داشت: اگر جامعه امنیت اجتماعی داشته باشد، امنیت روانی تولید می‌کند اما امنیت روانی لازمه امنیت اجتماعی نیست و حاصل آن امنیت در ابعاد اقتصادی و غیره خواهد بود.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید