Performancing Metrics

فروکش بیماری آنفولانزا در استان‌های کرمان و سیستان‌وبلوچستان | اتاق خبر
کد خبر: 307054
تاریخ انتشار: 17 دی 1394 - 02:40
معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بیماری آنفولانزا در استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان فروکش کرده است.

علی‌اکبر سیاری چهارشنبه‌شب در جمع خبرنگاران در بوشهر اظهار داشت: اجرای برنامه‌های طرح تحول سلامت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و دولت با قدرت در پی اجرای این طرح است.

وی به مراحل ۱۰ گانه اجرای طرح تحول نظام سلامت اشاره کرد و ادامه داد: در استان بوشهر نیز با تلاش‌های استاندار و رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهد اجرای موفق این طرح هستیم.

معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ارتباط با وضعیت آنفولانزا در کشور بیان کرد: هر ساله افراد زیادی به بیماری آنفولانزا مبتلا می‌شوند و با شیوع بیماری تقریبا ۲۰ درصد جامعه مبتلا می‌شوند.

وی با بیان اینکه پنج درصد از افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند با ابتلا به آنفولانزا احتمال فوت دارند، اضافه کرد: سیستم‌های مراقبتی قوی در کشور داریم ولی برخی بیماران مبتلا به آنفولانزا، با هر نوع مراقبت هم دچار عوارض بیماری می‌شوند و آن‌هم به دلیل بیماری زمینه‌ای است که دارند.

سیاری با اشاره به فروکش بیماری آنفولانزا در استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان ادامه داد: در دیگر نقاط کشور مشکل حادی نداریم و وضعیت عادی است و خارج از کنترل نیست.

وی با بیان اینکه هیچ مشکلی برای تامین داروی مربوط به آنفولانزا نداریم، خاطرنشان کرد: واکسن‌های مورد نیاز موجود است و در فصل پاییز که اثربخشی بالایی دارد برای افرادی که به آنفولانزا مبتلا هستند تزریق می‌شود.

معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برخی از بیماران از جمله افراد مبتلا به آسم، قلبی عروقی، کلیوی، مادران باردار و کودکان عقب‌مانده ذهنی باید برای مقابله با این بیماری مسائل بهداشتی و ایمنی را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه تا پایان زمستان ممکن است چند مرحله بازگشت بیماری آنفولانزا داشته باشیم، اظهار کرد: در مراحل بعدی این بیماری معمولا خفیف‌تر است.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید