Performancing Metrics

کومور نیز سفیر خود در تهران را فرا خواند | اتاق خبر
کد خبر: 307259
تاریخ انتشار: 18 دی 1394 - 02:05
کومور نیز در دنباله‌روی از سیاست‌های خصمانه رژیم سعودی علیه ایران، سفیرش را از تهران فرا خوانده است.

کومور نیز در دنباله‌روی از سیاست‌های خصمانه رژیم سعودی علیه ایران، سفیرش را از تهران فرا خوانده است.

به گزارش اتاق خبر و به نقل از «آناتولی»، وزارت خارجه کومور، عصر امروز- پنجشنبه- در بیانیه‌ای حمله به سفارت عربستان سعودی در تهران و کنسولگری این کشور در مشهد را محکوم کرد.

این بیانیه بر ضرورت «احترام به مقررات بین‌المللی و قانون مصونیت نمایندگی‌های دیپلماتیک برای تضمین صلح و حاکمیت کشورها» تاکید و اعلام کرد که سفیرش را از ایران فرا خوانده است.

کومور با مساحت 2 هزار کیلومتر مربع در جنوب شرقی آفریقا و در نزدیکی ماداگاسکار قرار دارد.

قطع رابطه سومالی و فراخواندن سفیر کومور از تهران، در ادامه پیروی برخی کشورهای عربی از تصمیم عربستان سعودی برای قطع روابط دیپلماتیک با در ایران صورت می‌گیرد.

پس از آنکه عربستان سعودی از قطع روابط دیپلماتیک خود با ایران خبر داد، بحرین و سودان، روابط دیپلماتیک خود را با ایران قطع کردند. امارات متحده عربی، سطح مناسبات دیپلماتیک‌اش را با ایران کاهش داد. کویت و قطر هم سفرای‌شان را از ایران فرا خواندند.

حمله به سفارتخانه و کنسولگری عربستان سعودی در اعتراض به اعدام «شیخ نمر باقر النمر» روحانی معترض شیعه در عربستان روی داد. اعدام شیخ نمر النمر، خشم کشورهای اسلامی منطقه را به دنبال داشته است.

منبع: تسنیم

نظرات
مصطفی
| |
2016-01-08 02:56:23
کومور همان مجمع‌الجزایر قُمُر در جنوب شرق افریقا است . رئیس جمهور قبلی کومور (احمد عبدالله محمد سامبی معروف به آیت‌الله سامبی) تحصیل کرده حوزه علمیه قم و از شاگردان آیت الله مصباح یزدی بود که آقای احمدی نژاد در سال 1387 برای سفر ایشان به تهران، هواپیمای تشریفاتی ایران را برای او فرستاد.!! ولی اکنون رئس جمهور کومور آقای اكليل ظنين است .ایران خدمات و هزینه های بسیاری را خیلی بیشتر از جیبوتی در کومور انجام داده است و کمیته امداد امام خمینی(ره) میلیاردها تومان در آنجا هزینه کرده است !! اقدامات این جوجه کشورها باعث شد کمی جغرافیایمان بهتر شود و دوست را از دشمن بهتر تشخیص دهیم . به قول شهید چمران : وقتی شیپور جنگ زده می شود شناخت مرد از نامرد آسانتر می شود!!!!! و چه کشورهای نامردی در اطراف و همسایگی ما بودند و ما دیر به ماهیت ناپاک و پلید آنان و نیز بردگی ذلیلانه آنان در مقابل دلارهای کثیف آل سعود پی بردیم!!
ADS
ADS
پربازدید