Performancing Metrics

شرط و شروط فسخ واگذاری آلومینیوم المهدی | اتاق خبر
کد خبر: 307269
تاریخ انتشار: 18 دی 1394 - 10:55
پوری حسینی عنوان کرد
رئیس سازمان خصوصی سازی با بیان اینکه قرارداد واگذاری آلومینیوم المهدی از نظر سازمان خصوصی سازی درست و سالم است، گفت: تنها در صورتی این قرارداد منجر به فسخ و ابطال می شود که خریدار تعهدات خود را انجام ندهد.

اتاق خبر- رئیس سازمان خصوصی سازی با بیان اینکه قرارداد واگذاری آلومینیوم المهدی از نظر سازمان خصوصی سازی درست و سالم است، گفت: تنها در صورتی این قرارداد منجر به فسخ و ابطال می شود که خریدار تعهدات خود را انجام ندهد. 

بنابراین گزارش میر علی اشرف عبدالله پوری حسینی  در خصوص رای هیات داوری در مورد واگذاری آلومینیوم المهدی گفت: تاکنون تنها یک جلسه توسط هیات داوری برای بررسی پرونده وگذاری آلومینیوم المهدی برگزار شده و بعید است که با یک جلسه هیات داوری به نتیجه برسد، زیرا حجم مطالب زیاد است؛ وگرنه موضوع از نظر ما کاملا روشن است و شاید یکی دو جلسه دیگر به جهت اینکه حجم مطالب زیاد است زمان ببرد و رسیدگی به چند جلسه دیگر نیاز داشته باشد.  

وی در پاسخ به این سوال که آیا امکان لغو این واگذاری وجود دارد یا خیر ؟ گفت: از نظر ما نه؛ زیرا واگذاری انجام شده است، البته این به معنای این نیست که این واگذاری تا ابد پایدار است زیرا خریدار تعهداتی دارد که اگر تعهدات خود را انجام داد از نظر سازمان خصوصی سازی قرارداد درست و سالم است، ولی اگر خریدار تعهدات خود را انجام نداد، سازمان خصوصی سازی حق فسخ و ابطال معامله را پیدا می‌کند؛ البته در آن زمان هم به هیات داوری مراجعه می کنیم ولی اینطور نیست که بگوییم این معامله تحت هر شرایطی برگشت پذیر نیست ، بلکه برگشت پذیر است ولی از نظر سازمان، قراردادها صرفا به دلیل تخلف خریدار می تواند جابه جا و فسخ شود.

رئیس سازمان خصوصی سازی با بیان اینکه، قرارداد آلومینیوم المهدی از نظر ما پایدار است مگر اینکه خریدار تخلف کند، اضافه کرد:مواردی که به هیات داوری مطرح شده، هیچ کدام موجب لغو قرار داد نیست، بلکه شبهاتی به دلیل عدم اطلاع از واگذاری و نکات دقیق آن مطرح شده است که سازمان خصوصی سازی نیز به شبهات آن پاسخ داده است.

منبع: ایسنا 

نظرات
| |
2016-01-09 20:21:09
ایکاش سازمان خصوصی سازی روشن میکرد که (عدم پرداخت چهار درصد حق بیمه سخت و زیان آور سهم کارفرما) جهت بازنشستگی پرسنل نیز جزو تخلفات محسوب میشود یا اینکه امور قانونی پرسنل به خصوصی سازی ربطی ندارد و این پرسنل باید با تن رنجور هر روز وارد آلودگی شوند و به خود وعده بدهند بلاخره یک روز این حق قانونیشان توسط خریدار المهدی پرداخت خواهد شد
ADS
ADS
پربازدید