Performancing Metrics

از ˝اسکارت دهه شصت˝ تا کنسرت گروه سون / آخر هفته با موسیقی | اتاق خبر
کد خبر: 307333
تاریخ انتشار: 25 دی 1394 - 17:14
اسکارلت دهه شصت، کنسرت گروه کر فلوت تهران، کنسرت گروه سون و... از کنسرت‌های موسیقی این آخر هفته هستند.

به گزارش اتاق خبر، در آخرین هفته‌های باقی مانده از اولین ماه فصل زمستان کنسرت‌ها تحت تأثیر سردی هوا قرار نگرفته‌اند و با شور و هیجان و تنوع بیشتر در تمامی رشته‌های موسیقایی در حال برگزاری هستند: 

اسکارلت دهه شصت

گروه موسیقی کینگ رام و سجاد افشاریان پس از اجرای نمایشنامه‌خوانی "صدسال پیش از تنهایی ما" که سال گذشته به نفع هنرمندان سرطانی تئاتر در برج آزادی روی صحنه رفت، بار دیگر در اجرایی مشترک با نام "اسکارلت دهه شصت" در کنار هم به اجرای نمایشنامه‌خوانی و موسیقی می‌پردازند.

در این پرفورمنس مخاطب با نوعی هم‌نشینی خلاقانه تئاتر و موسیقی مواجه می‌شود که شامل مونولوگی (اجرای تک‌نفره) با تم عاشقانه و اجتماعی در سه اپیزود است که در قسمت‌هایی با موسیقی پیوند می‌خورد.

"اسکارلت دهه شصت" به نویسندگی و كارگردانی سجاد افشاریان و با موسیقی گروه رام در روزهای 17، 18 و 23 دی‌ماه ساعت 21 در سالن برج آزادی برگزار خواهد شد..

کنسرت گروه سون

گروه سون در چهار سئانس در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی روی صحنه خواهد رفت.
کیارش پوزشی یکی از اعضای گروه سون درباره این کنسرت گفت: كنسرت پنجشنبه و جمعه یعنی روزهای 17 و 18 دی‌ماه در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی در چهار سئانس توسط موسسه فرهنگی هنری "آوای دوران" برگزار خواهد شد.

پوزشی ادامه داد: این كنسرت جزو بهترین‌های سون و شاید کامل‌ترین اجراهایشان تا به امروز باشد. ما امسال اجرای پاییزه نداشتیم چون که تمام تمركز گروه روی آلبوم، ویدیوها و قطعات جدیدمان معطوف شده است.

وی افزود: ما همچنین اجرای تابستان را هم محدود كردیم تا سون كه همه انگیزه کاری‌شان ارائه بهترین‌ها به مخاطبشان هست، تمركز بیشتری روی کارها داشته باشیم.. این كنسرت هم جزو کامل‌ترین و متفاوت‌ترین‌ها از اجرای گروه، كارگردانی، تا نورپردازی و طرح استیج خواهد بود.

او ادامه داد: در این کنسرت هم ما قطعات جدیدی از گروه را اجرا خواهیم کرد.

کنسرت گروه کر فلوت تهران

اولین کنسرت "ارکستر کر فلوت تهران" به رهبری سعید تقدسی و سرپرستی فیروزه نوایی به اجرای برنامه می‌پردازد. این کنسرت با اجرای قطعاتی از هندل، شیما روزا، موتزارت، باخ، ویوالدی و خاچاتوریان 17 و 18 دی‌ماه در تالار رودکی برگزار می‌شود.

فیروزه نوایی درباره این گروه گفت: به پشتیبانی هنرمندان دانشگاه تهران که بیشترشان عضو انجمن فلوت ایران به ریاست دکتر آذین موحد هستند این گروه را تشکیل دادیم و در ابتدا 15-16 نفر بودیم و اکنون 38 نفر هستیم. یک ارکستر مجلسی هستیم و همچون ارکسترهای دیگر که ویلن اول و ویلن دوم دارند ما نیز فلوت اول، فلوت دوم، فلوت باس و پیکولو داریم. در این اجرا عسل حناچی، مونا طاهریان، کلاریز کشاورز، مریم گلزاریان، و هلیا گلمقانی‌آذر تک‌نوازان گروه هستند.

نوایی در ادامه خاطرنشان کرد: ما نوازنده‌ فلوت زیاد داریم اما متأسفانه گروه برای فعالیت همه‌ آن‌ها موجود نیست. چون هر ارکستری معمولاً دو نوازنده‌ی فلوت دارد، به همین خاطر عموماً رقابت ناسالمی بین آن‌ها برای اجرا در همان تعداد گروه وجود دارد.

کنسرت گروه قمر

کنسرت "قمر" با خوانندگی مصطفی جلالی‌پور آهنگساز، تنظیم‌کننده و سرپرست این گروه ، ۱۷ و ۱۸ دی‌ماه ساعت 21 در تالار ایوان شمس به روی صحنه می‌رود.

این کنسرت با قطعات و آواز‌‌هایی در "بیات ترک" "دشتی" و "شور" با اشعاری از سایه، فریدون مشیری و حافظ اجرا می‌شود.

نوید دهقان آهنگساز و سرپرست گروه "قمر"گفت: رویکرد گروه قمر بر اجرای موسیقی دستگاهی ایران با نو‌آوری در تنظیم و بهره‌گیری از هارمونی کلاسیک در خدمت موسیقی ایرانی است.

علیرضا گران‌قدر نوازنده سنتور، حمید بهروزی‌نیا نوازنده تار، شاهین صفایی بم‌تار، فرهاد صفری تنبک، نسیم اربابی و نیلوفر شهبازی کمانچه، سارا همتی و بهزاد خردمند کمانچه آلتو، مصطفی جلالی‌پور خواننده و نوید دهقان نوازنده کمانچه، آهنگساز و تنظیم‌کننده، اعضای گروه قمر را تشکیل می‌دهند.

اجرای گروه موسیقی سنتی آوای شورانگیز در نیاوران

گروه موسیقی سنتی آوای شورانگیز (ویژه بانوان) به سرپرست آوا پازوکی جمعه 18 دی‌ماه در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه می‌رود و برای علاقه‌مندان 8 قطعه خاطره‌انگیز را اجرا خواهد کرد.

این کنسرت در دو بخش برگزار خواهد شد و قطعاتی چون گریزان، خوش آمدی، نگاه، ای زلف سرکجت، از آهنگسازانی چون عطاالله خرم، همایون خرم، کیوان ساکت، نصرالله زرین‌پنجه، علی‌اکبر شیدا، پرویز اتابکی و مرتضی نی داودی با اشعاری از ناصر صفا الهی، هما میرافشار، ملک‌الشعرای بهار، فریدون مشیری و حسام‌السلطنه اجرا می‌شود.

منبع:هنرانلاين

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید