Performancing Metrics

شیرین بینا: دنبال حواشی نیستم | اتاق خبر
کد خبر: 307335
تاریخ انتشار: 25 دی 1394 - 17:41
گفت‌وگو با «شیرین بینا» بازیگر، به بهانه حضور فعالش در فضای مجازی
شیرین بینا از سال 1372 با بازی در فیلم «تیک‌تاک» فعالیت سینمایی‌اش را آغاز کرده است. او در سریال‌هایی همچون تصویر یک رویا، روزهای زندگی، مریم مقدس، تب، مسافری از هند، کمکم کن و رویای خیس، نقش‌های متعددی بازی کرده است.

به گزارش اتاق خبر، شیرین بینا از سال 1372 با بازی در فیلم «تیک‌تاک» فعالیت سینمایی‌اش را آغاز کرده است. او در سریال‌هایی همچون تصویر یک رویا، روزهای زندگی، مریم مقدس، تب، مسافری از هند، کمکم کن و رویای خیس، نقش‌های متعددی بازی کرده است. بینا جزو آن دسته از بازیگرانی است که وقتی در اثری بازی می‌کند از فضاهای مجازی همچون اینستاگرام و فیسبوک برای معرفی کارهایش استفاده می‌کند. با او درباره فضای مجازی به گفت‌وگو نشستیم.

اولین بار که وارد فضای مجازی شدید فعالیت‌تان را با کدام نرم‌افزار شروع کردید؟

بعد از ایمیل، اولین ابزار مجازی وایبر بود. البته در آن زمان، این نرم‌افزار خیلی پیشرفته نبود و از طریق کامپیوتر با وایبر در ارتباط بودیم و از این طریق از حال بستگان و اطرافیان دور و نزدیک با خبر می‌شدیم. به مرور زمان که گوشی‌های تلفن مجهز شد، نرم‌افزار وایبر هم پیشرفت کرد و از طریق تلفن می‌توانستیم پیام همراه با عکس ارسال کنیم. بعد از آن با نرم‌افزارهای وی‌چت و واتس‌آپ آشنا شدیم، ولی در حال حاضر از اینستاگرام و فیسبوک استفاده می‌کنم.

البته هفت - هشت روز یکبار به فیسبوک سر می‌زنم، اما هر شب قبل از خواب اینستاگرام را می‌بینم تا در جریان اتفاقات و خبرهای هنری قرار بگیرم. خودم از طریق این دو فضای مجازی هم برای معرفی کارهایم استفاده می‌کنم و هم از احوالات دوستان و آشنایان باخبر می‌شوم. چندی پیش یکی از بستگان ما در کرمانشاه فوت شد و من از طریق فیسبوک در جریان قرار گرفتم. به نظرم فضاهای مجازی برای معرفی آثار خیلی خوب است. نباید نگاه منفی به این نرم‌افزارها داشته باشیم، چرا که مفید هم هستند.

شما در طول روز چقدر با فضاهای مجازی درگیر هستید و از آن استفاده می‌کنید؟

هر شب قبل از خواب اینستاگرام را می‌بینم و عکس و خبر می‌گذارم، اما خیلی خودم را درگیر فضای مجازی نمی‌کنم. چون ممکن است ساعت‌ها سرگرم فضای مجازی شویم که کاربرد چندانی هم ندارد. به همین دلیل من نگاهم به شبکه‌های اجتماعی به اندازه اطلاع‌رسانی از اخبار است. در ضمن اگر کاری داشته باشم از این فضا برای معرفی استفاده می‌کنم. به عنوان نمونه وقتی تئاتر اجرا می‌کردیم برای تبلیغ کار در فیسبوک و اینستاگرام عکس‌های متنوع از کار می‌گذاشتیم. از هر چیزی به اندازه نیاز باید استفاده کرد، چرا که افراط در هر کاری جز ضرر، چیز دیگری نخواهد داشت.

آیا در اینستاگرام و فیسبوک نظر همه طرفداران خودتان را می‌خوانید؟

بله، حتماً وقت می‌گذارم و همه نظرات را می‌خوانم. اگر فردی به من محبت داشته باشد، حتماً تشکر می‌کنم. اگر هم سوالی کرده باشد به آن پاسخ می‌دهم. احترام به مردم اولین چیزی است که باید یک هنرمند رعایت کند. نباید از این مساله غافل باشیم.

پیش آمده کسی در پست‌هایی که می‌گذارید به شما انتقاد کند؟

بله، یک بار اتفاق افتاده است.

و برخورد شما چطور بود؟

یکی از دوستانم یک بار صفحه هواداران برای من باز کرده و یک نفر نوشته بود حالا ایشان کی هستند که صفحه هوادار هم باز کرده است. راستش ناراحت شدم، اما پاسخی ندادم. البته دوستانم به من گفتند هر کس سلیقه‌ای دارد و نباید از چنین حرف‌هایی ناراحت شد.

آینده شبکه‌های اجتماعی را چطور می‌بینید؟ آیا دوام خواهند داشت یا نه؟

فضاهای مجازی در حال پیشرفت و گسترش هستند و هر از گاهی خدمات‌شان تغییر می‌کند. مسلماً اگر خدمات کمتر شود، ریزش مخاطب هم به همراه خواهد داشت. زمانی وی چت بود، ولی الان کسی از آن استفاده نمی‌کند. مسلماً هر یک از نرم‌افزارها که امکانات بیشتری در اختیار کاربران بگذارد، حتماً جایگاه خوبی هم خواهد داشت و آینده‌دار است.

به نظرتان این نرم‌افزارها توانسته جایگاه مطبوعات را بگیرد؟

 

 

تعارف که نداریم، متاسفانه تا حدود زیادی گرفته است. همسر من 50 و اندی سالش است، ولی هر شب بعد از تلویزیون یک تا دو ساعت در فضاهای مجازی اخبار مختلف را رصد می‌کند. البته من کمی به او انتقاد می‌کنم که چشم هایش ضعیف می‌شود؛ اما معتقد است وقتی راحت به واسطه این فضاهای مجازی می‌توان در جریان اخبار قرار گرفت، چرا نباید استفاده کرد.شخصاً هم از فضای مجازی استفاده می‌کنم و هم روزنامه می‌خوانم. راستش لذت کتاب خواندن در این است که کتاب به دست بگیرم تا این که بخواهم کتاب را دانلود کنم و از طریق تبلت یا گوشی بخوانم. به هر حال همه چیز در حال پیشرفت است. زمانی نامه بود، ولی الان ایمیل جایگزین شده است.

منبع:جام جم انلاين

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید