Performancing Metrics

آیت‌الله صافی گلپایگانی: ایران اسلامی باید در همه رشته‌های علمی از دیگران برتر باشد | اتاق خبر
کد خبر: 307416
تاریخ انتشار: 19 دی 1394 - 03:54
آیت الله صافی گلپایگانی گفت: اسلام به ما سفارش کرده است در همه جهات فضائل از دنیا پیشتر باشیم، به خصوص در جنبه علمی باید از دنیا جلوتر باشیم و مسلمان نباید محتاج به دیگران شود.

اتاق خبر- آیت الله صافی گلپایگانی گفت: اسلام به ما سفارش کرده است در همه جهات فضائل از دنیا پیشتر باشیم، به خصوص در جنبه علمی باید از دنیا جلوتر باشیم و مسلمان نباید محتاج به دیگران شود.

بنابراین گزارش آیت‌الله لطف الله صافی گلپایگانی، از مراجع تقلید در دیدار علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: باید طوری پیشرفت کنیم که همه دنیا بیایند و در علم و سایر رشته ها، دست نیاز به سوی مسلمانان دراز کنند.

وی در ادامه با تشکر از وزیر آموزش و پرورش و همکارانشان و با توجه به گزارش ارائه شده از سوی وزیر گفت: توفیقاتی که در برنامه ریزی برای تعلیم و تربیت اسلامی دانش آموزان نصیب شما شده، همه اسباب خوشحالی است و امیدوارم روز به روز بر این توفیقات افزوده شود.

آیت الله صافی گلپایگانی با اشاره به اهمیت مسئولیت دست اندرکاران وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: مساله تعلیم و تربیت، مسئولیت بسیار سنگینی است که وظیفه اصلی شما عزیزان می باشد. شغل، شغل بسیار مقدسی است؛ آن را دست کم نگیرید.

وی با گرامیداشت مقام معلم گفت: در روایتی از حضرت رسول(ص) آمده است که فرمودند «من مبعوث شدم که معلم و تعلیم دهنده باشم»، تعلیم و تربیت، کار پیامبران است. هر چه در نظام آموزش و پرورش ما احترام به معلمان و قدرشناسی از آنها بیشتر باشد، موفقیت های جامعه و نظام اسلامی بیشتر خواهد بود.

وی گفت: باید بدانیم معلمان عزیز حق بزرگی به گردن ما دارند. با اینکه در جنبه های مادی هر طور که عمل کنیم مطابق شان و مقام معلمی نمی شود، لیکن باید با برنامه ریزی دقیق و تدبیر صحیح، مسائل اقتصادی و مشکلات معیشتی این عزیزان را برطرف نماییم.

آیت الله صافی گلپایگانی تصریح کرد: همه باید قدردان مقام معلم باشیم و بدانیم که همه، باید نسبت به آنها وظیفه شناس باشیم و البته خود آن عزیزان هم بدانند که مسئولیت مهمی به آنها واگذار شده و کارشان کار انبیاست و تلاش کنند تا وظیفه تعلیم و تربیت دانش آموزان را به احسن وجه انجام دهند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به تعداد دانش آموزان در کشور افزود: شما گفتید 13 میلیون دانش آموز در کشور مشغول تحصیل هستند، این بسیار مهم است. من بارها گفته ام تربیت یک نفر هم بسیار اهمیت دارد و دارای اجر و ثواب بسیاری است. حال میلیون ها دانش آموز که امانت های الهی هستند در اختیار شما جهت تعلیم و تربیت قرار دارند، ملاحظه کنید که چقدر اهمیت و ارزش معنوی دارد.

وی با اشاره به گزارشی که از تحصیل دانش آموزان افغانستان در ایران داده شد بیان کرد: اینکه فرزندان اهل افغانستان هم در ایران مشغول تحصیل هستند جای خوشحالی است که آنها هم با تربیت و تعلیم اسلامی بیشتر آشنا شوند.

منبع: ایسنا 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید