Performancing Metrics

تقدیر امام‌جمعه ایلام از رییس‌جمهور برای دستور قطع واردات کالا از عربستان | اتاق خبر
کد خبر: 307420
تاریخ انتشار: 19 دی 1394 - 04:36
امام‌جمعه ایلام با تشکر از رییس‌جمهور در ابلاغ دستور قطع واردات کالاهای عربستان و همچنین نامه به وزیر دفاع برای افزایش توان رزمی ایران گفت: از دستگاه دیپلماسی کشور می‌خواهیم در برابر غرب هر جا که تصمیم تحریم جدید دارند مقابله به مثل کند و نباید کوچک‌ترین

اتاق خبر- امام‌جمعه ایلام با تشکر از رییس‌جمهور در ابلاغ دستور قطع واردات کالاهای عربستان و همچنین نامه به وزیر دفاع برای افزایش توان رزمی ایران گفت: از دستگاه دیپلماسی کشور می‌خواهیم در برابر غرب هر جا که تصمیم تحریم جدید دارند مقابله به مثل کند و نباید کوچک‌ترین نرمشی در برابر غرب نشان داد.

بنابراین گزارش حجت‌الاسلام و المسلمین «محمدنقی لطفی» در خطبه‌های نماز‌جمعه این هفته ایلام اظهار کرد: اولین مناسبت 19 دی ماه سالروز قیام خونین حوزه علمیه و مردم قم علیه نظام فاسد شاهنشاهی است که این حادثه از حوادث مهم و تاثیرگذار تاریخ انقلاب اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه این حادثه سرآغاز حرکت روحانیت و ملت ایران به رهبری امام خمینی(ره) علیه رژیم پهلوی بود، افزود: در این حادثه تعداد شهدا زیاد بود اما شروع بسیار مبارکی بود تا موج خروشان قیام ملت ایران در 22 بهمن سال 57 انقلاب اسلامی را به پیروزی برساند، نظام 2500 ساله شاهنشاهی فرو بریزد و نظام مقدس جمهوری اسلامی جایگزین آن شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام اضافه کرد: حادثه دیگر در 19 دی، سالروز عملیات غرورآفرین فتح میمک بود که این عملیات در همان آغاز اشغالگری رژیم بعث عراق توسط ارتش و بسیج و عشایر ایل بزرگ خزل شروع شد و ضربات کوبنده‌ای را به عراق وارد کرد و مقدمه‌ای برای سایر عملیات‌های رزمندگان اسلام شد.

لطفی با اشاره به اینکه متاسفانه این روز در تقویم کشور کمتر مورد توجه قرارگرفته است، خاطرنشان کرد: ثبت این روز و این حماسه بزرگ تاریخ دفاع مقدس باید برای درج در تقویم ملی، پیگیری شود.  

وی ادامه داد: مسئله مهمی که در این هفته رخ داد شهادت روحانی انقلابی و مجاهد آیت‌الله «نمر باقر النمر» رهبر شیعیان مظلوم عربستان بود که شهادت شیخ نمر حادثه‌ای تلخ برای اسلام به‌شمار می‌رود و رژیم فاسد آل‌سعود با اقدامات احمقانه و دور از منطق خود آن را رقم زد.

امام‌جمعه ایلام عربستان را کانون فتنه انگیزی در بین امت اسلامی شمرد و عنوان کرد: مرور تاریخ این رژیم فاسد نقطه کثیفی است چرا که کانون آن وهابیت و سلفی‌گری است که در حدود 200 سال پیش توسط انگلیس تاسیس شد و از همان ابتدا اقدامات وحشیانه‌ای همچون حمله به کربلا را در کارنامه خود ثبت کردند که به شکست آنها منجر شد.

لطفی با بیان اینکه این رژیم عمله استعمار است و در همه مسایل خاورمیانه با دلارهای نفتی خود که حق مردم مظلوم عربستان است دخالت می‌کند یادآور شد: عربستان با راه‌اندازی جنگ‌های نیابتی سعی در بر هم زدن امنیت منطقه دارد و فکر نمی‌کرد که با شهید کردن شیخ نمر با موج خروشان مخالفت ملت‌های اسلامی مواجه شود.  

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام تصریح کرد: به اذعان مقامات سعودی در جنگ با سوریه، لبنان و عراق شکست خورده‌اند ولی سربلندی و عزت ایران روز به روز بیشتر می‌شود، کاهش قیمت نفت نیز از توطئه‌های عربستان بود تا پرونده هسته‌ای ایران را به شکست منتج کنند و نباید فراموش کرد که این مسئله نیز با هماهنگی آمریکایی‌ها صورت گرفت.

منبع: ایسنا 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید