Performancing Metrics

اجرای قانون جدید مالیات‌های مستقیم برای جلوگیری از فرار مالیاتی | اتاق خبر
کد خبر: 307714
تاریخ انتشار: 20 دی 1394 - 03:52
مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان اعلام کرد:
مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان بر تاکید دولت برای جلوگیری از فرار مالیاتی و بالا بردن درآمدها، تاکید کرد و گفت: قانون جدید مالیات‌های مستقیم برای جلوگیری از فرار مالیاتی اجرا می شود.

اتاق خبر- مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان بر تاکید دولت برای جلوگیری از فرار مالیاتی و بالا بردن درآمدها، تاکید کرد و گفت: قانون جدید مالیات‌های مستقیم برای جلوگیری از فرار مالیاتی اجرا می شود.

بنابراین گزارش غلامرضا شریفی با اشاره به آخرین تغییرات ماده ۲۷۴ قانون مالیات‌های مستقیم و تعیین مصادیق جرم مالیاتی، افزود: با اصلاحیه ماده ۲۷۴ قانون مالیات‌های مستقیم، تعداد جرایم و میزان مجازات‌های مالیاتی تغییر کرده و مجازات درجه شش برای ارتکاب به مواردی از جرائم مالیاتی به آن اضافه شده است.

وی با بیان اینکه اصلاحیه قانون مالیات‌های مستقیم بیش از هر چیز تمرکز خود را بر افزایش تعداد مودیان و جلوگیری از فرار مالیاتی گذاشته است، تصریح کرد: برای دست یافتن به این هدف از ایجاد پایگاه اطلاعاتی مشمول اطلاعات بانکی مودیان گرفته تا در نظر گرفتن مجازات حبس برای متخلفان وارد قانون شده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان با یادآوری اینکه پس از تصویب و امضای اصلاحیه قانون مالیات‌های مستقیم مواد متعددی از قانون سابق مالیات مستقیم دست‌خوش تغییر شد که یکی از این مواد مربوط به جرایم مالیاتی است، اظهار کرد: ماده ۲۷۴ قانون مالیات‌های مستقیم بیان می‌کند، مواردی از قبیل تنظیم دفاتر، اسناد و مدارک خلاف واقع و استناد به آن و اختفای فعالیت اقتصادی و کتمان درآمد حاصل از آن، جرم مالیاتی محسوب می‌شود و مرتکب یا مرتکبان حسب ‌مورد به مجازات‌های درجه شش محکوم می‌شوند.

شریفی ادامه داد: ممانعت از دسترسی مأموران مالیاتی به اطلاعات مالیاتی و اقتصادی خود یا اشخاص ثالث در اجرای ماده (۱۸۱) این قانون و امتناع از انجام تکالیف قانونی مبنی ‌بر ارسال اطلاعات مالی موضوع مواد (۱۶۹) و (۱۶۹ مکرر) به سازمان امور مالیاتی کشور و وارد کردن زیان به دولت با این اقدام و نیز عدم انجام تکالیف قانونی مربوط به مالیات‌های مستقیم و مالیات بر ارزش‌ افزوده در رابطه با وصول یا کسر مالیات مؤدیان دیگر و اتصال آن به سازمان امور مالیاتی در مواعد قانونی تعیین‌شده جزو این موارد است.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان در پایان خاطرنشان کرد: علاوه بر موارد مطرح شده، تنظیم معاملات و قراردادهای خود به نام دیگران یا معاملات و قراردادهای مؤدیان دیگر به نام خود برخلاف واقع، خودداری از انجام تکالیف قانونی در خصوص تنظیم و تسلیم اظهارنامه مالیاتی حاوی اطلاعات درآمدی و هزینه‌ای در سه‌ سال متوالی و استفاده از کارت بازرگانی اشخاص دیگر به منظور فرار مالیاتی را نیز باید به این موارد افزود.

منبع: مهر 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید