Performancing Metrics

تاکنون بیش از یک هزار قطعه نیروگاهی در کشور بومی سازی شده است | اتاق خبر
کد خبر: 307846
تاریخ انتشار: 20 دی 1394 - 12:51
دبیر انجمن صنفی نیروگاه های ایران (اصنا) ساخت بیش از یک هزار قطعه نیروگاهی را «گام بزرگ صنعت برق کشور» برای تحقق اقتصاد مقاومتی دانست.

اتاق خبر: «حسین مهریان» گفت: تاکنون نزدیک به یک هزار قطعه نیروگاهی ساخت داخل شناسایی شده است که بزودی فهرست آنها به همراه نام سازندگان از طریق یک درگاه اطلاع رسانی منتشر خواهد شد.
بنا بر این گزارش به نقل از ایرنا؛ وی این اقدام را سبب افزایش فرصت های صادراتی دانست و گفت: پس از انقلاب و در دوران جنگ تحمیلی از تحویل قطعه های نیروگاهی به ایران جلوگیری شد؛ بنابراین تولید شماری از این قطعه ها در دستور کار قرار گرفت.
دبیر انجمن صنفی نیروگاه های ایران اضافه کرد: بمباران نیروگاه ها در آن دوران نیز سبب شد نیاز به قطعه های یدکی نیروگاهی در کشور افزایش یابد که صنعت برق توانست با کمک بخش خصوصی بسیاری از این قطعه ها را بومی سازی کند.
مهریان گفت: پیش از واگذاری نیروگاه ها به بخش خصوصی بر اساس اصل 44 قانون اساسی، همه آنها با مالکیت دولت زیر نظر شرکت مادرتخصصی توانیر اداره می شد.
به گفته او، در سال 1368 انجمن صنفی نیروگاه های ایران (اصنا) متشکل از همه نیروگاه های دولتی و خصوصی کشور، راه اندازی شد و ارتباط بین دولت و بخش خصوصی را تقویت کرد.
مجمع عمومی اصنا متشکل از نمایندگان همه نیروگاه های کشور و هیات مدیره آن متشکل از 9 تا 10 نفر است که ریاست کنونی آن بر عهده «سیدمحسن افتخاری» مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نیروگاه شهید محمد منتظری اصفهان است.
اصنا همچنین دارای 12 کمیته مانند کمیته های ایمنی و بهداشت حرفه ای (اچ.اس.یی- HSE)، آموزش، ممیزی انرژی، شیمی، ارزیابی نیروگاه ها و حقوقی است.
ارزیابی صدور پروانه بهره برداری از وظیفه های این انجمن است.
شرکت مادرتخصصی توانیر برای ارزیابی شرکت ها از این انجمن به عنوان مشاور استفاده می کند. این انجمن پارسال 45 شرکت را ارزیابی و 39 مورد از آنها را تائید کرد.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید