Performancing Metrics

قیمت نفت در سال جاری میلادی به ۴۴ دلار می‌رسد | اتاق خبر
کد خبر: 307928
تاریخ انتشار: 20 دی 1394 - 20:43
یک موسسه بین المللی پیش بینی کرد با ادامه رشد تقاضا، کاهش عرضه نفت آمریکا، افزایش صادرات نفت ایران و ادامه تولید بقیه اعضای اوپک قیمت متوسط هر بشکه نفت برنت در سال ۲۰۱۶ به ۴۴ دلار برسد.

اتاق خبر: بر اساس گزارشی که موسسه کیو ان بی منتشر کرده، انتظار می رود قیمت متوسط هر بشکه نفت در سال 2016 به 44 دلار در هر بشکه برسد.

بنا بر این گزارش به نقل از تسنیم؛ بر اساس یک سناریوی کاهشی تر، که در آن رشد تقاضا بیش از پیش بینی پایه ای کاهش می یابد و رشد عرضه قوی تر می شود، قیمت متوسط نفت به 36 دلار خواهد رسید. همچنان وقوع یک سناریوی افزایشی می تواند منجر به رسیدن قیمت متوسط نفت به 50 دلار در هر بشکه شود.

تحلیلگران ارشد این موسسه خاطرنشان کردند که آشفتگی اخیر در بازار نفت نشان می دهد که پیش بینی عوامل موثر بر قیمت نفت بسیار دشوار است. بازار نفت از آغاز سال 2014 با مازاد عرضه مواجه بوده است. قیمت های پایین در حال تشویق مصرف بالای انرژی و همچنین از میدان به در کردن تولید کنندگان پرهزینه است.

در گزارش این موسسه آمده است: «بر اساس پیش بینی پایه ای ما مبنی بر ادامه رشد تقاضا، کاهش عرضه نفت آمریکا، افزایش صادرات نفت ایران و ادامه تولید بقیه اعضای اوپک، ما انتظار داریم قیمت متوسط هر بشکه نفت برنت در سال 2016 به 44 دلار برسد.»

بازارهای جهانی نفت در حال حاضر با مازاد روزانه حدودا 1.6 میلیون بشکه نفت مواجه هستند. پاسخ به 4 سوال احتمالا می تواند مشخص کند که این مازاد عرضه چگونه برطرف خواهد شد و بازار نفت در سال 2016 چه شرایطی را تجربه خواهد کرد. سوال اول: آیا رشد قوی تقاضا در سال 2016 نیز ادامه خواهد داشت؟ سوال دوم: تولید کنندگان نفت پرهزینه شیل در آمریکا چگونه به روند افت قیمت ها که موجب شده بخشی از فعالیت های آنها  صرفه اقتصادی خود را از دست دهد، واکنش نشان خواهند داد؟ سوال سوم: تحریم ها علیه ایران چه زمانی برداشته خواهد شد و ایران قادر به تولید چه مقدار نفت پس از لغو تحریم هاست؟ سوال چهارم: آیا بقیه کشورهای عضو اوپک به تولید در سطح فعلی ادامه خواهند داد یا عوامل زمین شناسی موجب اختلال در تولید بالای آنها خواهد شد؟

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید