Performancing Metrics

تامین اعتبار ۷۰۰ هزار کارت خرید کالا | اتاق خبر
کد خبر: 307938
تاریخ انتشار: 20 دی 1394 - 21:26
قائم مقام وزیر بازرگانی گفت برای طرح خرید کالای ایرانی ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است که با توجه به اعتبار ۶ میلیون تومانی هر کارت امکان برخورداری ۷۰۰ هزار نفر از این طرح وجود دارد.

اتاق خبر: مجتبی‌خسروتاج امروز در همایش سالانه اتاق اصناف تهران اعلام کرد: کارت‌های اعتباری یکی از طرح‌هایی است که می‌تواند تقاضا را در کشور تعریف کند زیرا در شرایط فعلی بازار پویایی لازم را ندارد. 

بنا بر این گزارش به نقل از تسنیم؛ وی افزود: در بسته خروج از رکود دولت خرید دین برای کالاهای واسطه‌ای نیز دیده شده است که اینها توسط بانکها کم و بیش شروع شده است. 

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد:‌امیدواریم که برای خروج خودروهای فرسوده نیز طرح‌های اینچنین ارائه شود.

خسروتاج تصریح کرد: بانکها منابع محدودی برای طرح خرید کالای ایرانی دارند به طوری که برای این طرح 4هزار و 200 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است اما باید دید که چه گروهی از جامعه را شامل می‌شود که در مرحله ابتدایی این طرح تاکید شده که این کارت‌ها با اولویت زوج‌های جوان توزیع شود. 

وی یادآور شد: مبلغی که برای این طرح و اعطای کارتهای اعتباری در نظر گرفته شده است با سقف 6 میلیون تومان است.

 با توجه به اختصاص اعتبار 6 میلیون تومانی برای هر کارت در مجموع 700 هزار نفر می توانند اقدام به دریافت کارت اعتباری خرید کالا کنند.

* لزومی برای برگزاری نمایشگاه فصلی وجود ندارد

این مقام مسئول در ادامه صحبت‌های خود درباره برگزاری نمایشگاه‌های فصلی در کشور اظهار کرد: باتوجه به وفور کالا و شرایط رقابتی بازار دلیلی برای برگزاری نمایشگاه‌‌های بهاره نمی‌بینیم و امیدواریم که این طرح‌ها در قالب فروش‌های ویژه خود اصناف صورت گیرد.

خسروتاج با توجه به اینکه در جمع اصناف کشور قرار داشت درباره موازی‌کاری‌ اتحادیه‌های موجود در کشور گفت: یکی از مشکلات امروز اصناف کشور موازی‌کاری‌های موجود است درحالی که به کیفیت این اتحادیه‌ها توجه نشده است.

وی افزود: در حال حاضر 140 اتحادیه در تهران داریم که در مواردی فعالیت 7 الی 8 اتحادیه در بخش‌هایی مانند پوشاک و مواد غذایی با همدیگر همپوشانی دارند و باید به سمت اصلاح اتحادیه‌ها رفت. 

سخنگوی وزارت صنعت همچنین در خصوص وضعیت صنوف آلاینده در کشور گفت: وقتی به شهرها نزدیک می‌شویم این صنوف در حاشیه شهرها مشاهده می‌شود که باعث زشتی چهره شهرها می‌شود و برای رفع این موضوع موافقت‌نامه‌ای بین صنوف و شهرکهای صنعتی به امضا رسیده که این واحدها به بخش های صنعتی بروند.

* در برنامه ششم توسعه سهم فروشگاه‌های زنجیره‌ای از بازار به 20 درصد می‌رسد

خسروتاج در خصوص گلایه برخی اصناف درباره فعالیت فروشگاه‌های زنجیره‌ای در کشور گفت: توسعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای به اقتصاد کشور کمک می‌کند و فضای کسب و کار باید به این سمت حرکت کند زیرا در فروشگاه‌های اینچنینی شاهد کاهش هزینه‌ها و حذف واسطه‌ها هستیم.

وی اضافه کرد: فروشگاه‌های زنجیره‌ای در حال حاضر 5 تا 7 درصد بازار را در اختیار دارد که امیدواریم در برنامه ششم سهم آنها به 20 درصد افزایش یابد.

این مقام مسئول در پایان درباره فعالیت صنوف بدون پروانه کسب گفت: وجود 600 تا 700 هزار واحد صنفی از 3 میلیون واحد صنفی موجود در شان کشور نیست و در این زمینه خود اتحادیه‌ها باید کمک کنند تا مشکل اصناف بدون پروانه برطرف شود.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید