Performancing Metrics

راه‌آهن همدان در انتظار ریل ملی | اتاق خبر
کد خبر: 307950
تاریخ انتشار: 20 دی 1394 - 22:15
در شرایطی که طبق اعلام مدیرعامل شرکت راه آهن ذوب آهن اصفهان اعلام آمادگی کرده نخستین سری از ریل ملی تولید شده در کشور را در زمستان امسال تحویل راه‌آهن دهد، اما صحبت‌های جدیدی که مطرح شده نشان می‌دهد این وعده یا محقق نشده و یا نیاز به زمان بیشتری برای تاث

اتاق خبر: در جریان سفر ریاست جمهوری به استان همدان، به پایان رسیدن کار راه‌آهن تهران – همدان تا پایان سال 1395 یکی از اصلی‌ترین وعده‌هایی بود که به مردم این استان ارائه شد.

بنا بر این گزارش به نقل از ایسنا؛ با توجه به پیشرفت مطلوب در حوزه زیرسازی، این پروژه بزرگ به نظر می‌رسد، در صورت فراهم شدن مقدمات لازم در اجرای نهایی کار، عملیاتی شدن این وعده چندان نیز دور از ذهن نباشد.

یکی از اصلی‌ترین مراحل پایانی راه آهن همدان بحث ریل‌گذاری از مسیر 260 کیلومتری است که بخش قابل توجهی از آن طی شده و می‌توان انتظار داشت در صورت فراهم شدن مقدمات لازم، مابقی کار نیز به موقع تحویل شود.

بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی در حال حاضر حدود 130 کیلومتر از این مسیر ریل‌گذاری شده و با وجود اینکه در طول روز 700 متر جدید نیز به متراژ قبلی اضافه می‌شود، اما اصلی‌ترین موضوعی که زمان‌بندی این پروژه را تحت تاثیر قرار داده بحث رسیدن ریل به این طرح است. تا جایی که از سوی وزارت راه اعلام شده در صورتی که ریل‌های جدید نرسد، احتمال به تعویق افتادن زمان نهایی شدن این کار نیز وجود دارد.

این در حالی مطرح است که بر اساس قرارداد منعقد شده میان شرکت راه آهن و ذوب آهن اصفهان نخستین محموله از ریل ملی باید تا زمستان امسال تحویل می‌شد و حجم قرارداد نیز به طوری است که می‌توان تمام نیاز داخلی را به وسیله این تولیدات تامین کرد. در این شرایط باید دید آیا ذوب آهن خواهد توانست نیاز فوری بعضی از پروژه‌های بزرگ کشور به ریل‌های جدید تامین کند یا اینکه در آینده نزدیک بار دیگر راه آهن مجبور خواهد بود گزینه‌های خارجی را برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام وارد ماجرا کند.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید