Performancing Metrics

توافق هسته‌ای با ایران به صنعت نفت آمریکا لطمه می‌زند | اتاق خبر
کد خبر: 307960
تاریخ انتشار: 20 دی 1394 - 23:05
در آستانه سخنرانی سالانه رییس جمهور آمریکا، جمهوریخواهان بار دیگر توافق هسته‌ای با ایران را که کاخ سفید موفقیت بزرگ و کلیدی خود در زمینه سیاست خارجی می‌داند مورد انتقاد قرار می‌دهند.

اتاق خبر: این‌ بار جمهوریخواهان هشدار می‌دهند که این توافق بین‌المللی می‌تواند به صنعت نفت آمریکا لطمه بزند.

بنا بر این گزارش به نقل از ایسنا؛ سناتور جام هوون از داکوتای شمالی گفت: در نتیجه توافق هسته‌ای اوباما با ایران این کشور اکنون قادر خواهد بود صادرات نفت خود را در دورانی که متحدان سنی میانه ‌رو ما و حامیان آنها به طور روزافزونی از سوی ایران تهدید می‌شوند افزایش دهد. در نتیجه عربستان شیر نفت خود را باز کرده تا سطح صادرات خود را حفظ کند.

این سناتور جمهوریخواه هشدار داد: این عوامل در کنار تهدید‌های روسیه و داعش در واقع صنعت انرژی آمریکا را تضعیف می‌کند.

هوون خاطرنشان کرد: بخش عظیمی از پایگاه قدرت ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه در عرصه جهانی این حقیقت است که بخش عمده‌ای از اروپا به نفت و گاز روسیه وابسته هستند و داعش به درآمد حاصل از فروش نفت و گاز برای تامین مالی فعالیت‌های تروریستی وحشیانه خود در خاورمیانه و دیگر نقاط جهان وابسته است.

رییس کمیته امنیت ملی سنای آمریکا خاطرنشان کرد: امنیت انرژی یک جزء بسیار مهم امنیت ملی به حساب می‌آید.

هوون پیشنهاد کرد که اقدامات فعالانه بیشتری برای تولید نفت داخلی روز‌افزون در آمریکا صورت بگیرد.

وی به اقدامات قانونگذاری همچون لغو اخیر ممنوعیت صادرات نفت آمریکا در کنگره اشاره کرد که پس از توافق رهبران جمهوری‌خواه با دموکرات‌ها بر سر بودجه و کاهش مالیات انرژی‌های تجدید‌پذیر تصویب شد.

وی خاطرنشان کرد: انرژی ارزان‌ قیمت ما را در اقتصاد جهانی در تمام صنایع رقابتی‌تر می‌کند. ما این کار را با ایجاد مالیات قانونی و فضای مقرراتی که سرمایه‌گذاری، نوآوری و مشاغل را جذب می‌کند انجام می‌دهیم. ما این کار را با اصلاح مقررات مالیاتی انجام خواهیم داد تا امور ساده‌تر و عادلانه تر شود و مردم آمریکا انگیزه رقابت را داشته باشند.

باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا در پیام ویدئویی خود طرح‌هایی را مطرح کرد که به تقویت دیگر صنعت آمریکا که به شدت به تولید نفت این کشور وابسته است (صنعت خودروسازی) کمک کرده است.

اوباما در پیام خود گفت: من روی تولید در آمریکا شرط بستم. ما در ازای کمک درخواست مسوولیت‌پذیری داریم. ما به صنعت خودروسازی اعلام کردیم که باید به شکل واقعی تغییر کند نه صرفا تظاهر به انجام این کار داشته باشد. ما از بخش کارگری و کارفرمایان خواستیم که اختلافات خود را حل کنند.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید