Performancing Metrics

نامه وزارت خارجه برای تغییر نام مجدد خیابان نمر به نام قبلی | اتاق خبر
کد خبر: 308054
تاریخ انتشار: 21 دی 1394 - 03:29
رییس کمیسیون نامگذاری شورای شهر تهران از نامه وزارت امور خارجه برای تثبیت نام خیابان بوستان خبر داد.

رییس کمیسیون نامگذاری شورای شهر تهران از نامه وزارت امور خارجه برای تثبیت نام خیابان بوستان خبر داد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، مجتبی شاکری با بیان اینکه پس از شهادت شیخ نمر، مردم و شخصیت‌ها خواستار واکنش شورای شهر در خصوص نامگذاری معبری به نام این فرد بودند، گفت: برخی پیشنهاد دادند که خیابان مقابل سفارت عربستان به نام شیخ نمر تغییر یابد.

وی با بیان اینکه روز یکشنبه هفته گذشته برخی از اعضای شورای شهر پیشنهاد نامگذاری خیابانی به نام "شیخ نمر" را ارائه کردند، گفت: دو فوریت این طرح در شورای شهر تصویب شد و بر همین اساس بررسی‌ها برای نامگذاری خیابانی به نام "شیخ نمر" آغاز شد، اما عصر همان روز مردمی که جلوی سفارت عربستان تجمع کرده بودند،به صورت خودجوش نام خیابان را تغییر دادند.

رییس کمیسیون نامگذاری شورای شهر با بیان اینکه شورا درخصوص نامگذاری معابر به نام شخصیت‌های خارجی و بین‌المللی از وزارت امور خارجه سوال می‌پرسد، گفت: البته در آیین‌نامه مشخص نشده است که برای نامگذاری خیابانی به نام یک شخصیت غیر ایرانی، باید از وزارت خارجه کسب سوال شود، اما روال بر این است که نظر وزارت امورخارجه نیز در این خصوص پرسیده می‌شود.

وی با بیان اینکه مردم به‌صورت خودجوش نام خیابان بوستان را به نام شیخ نمر تغییر دادند، گفت: نامه‌ای از وزارت امور خارجه به شورای شهر واصل شده که بر اساس آن از مدیریت شهری درخواست شده که این خیابان به نام قبلی خود یعنی بوستان شناخته شود.

وی در پاسخ به این سوال که مردم تابلوی خیابان را از کجا تهیه کرده‌اند، گفت: مردم این تابلو را خودشان ساخته و ساختن تابلوی مشابه، کار سختی نیست ، اما دقت داشته باشید تابلویی که عصر روز یکشنبه هفته قبل توسط مردم بر روی دیوار خیابان مذکور نصب شد با تابلوی معابر شهرداری تفاوت دارد.

رییس کمیسیون نامگذاری شورای شهر با بیان اینکه دو فوریت نامگذاری خیابانی به نام شیخ نمر تصویب شده و در حال حاضر کمیسیون در حال بررسی خیابان‌ها برای نامگذاری جدید است، گفت: پروسه تغییر نام یک خیابان دو هفته الی یک ماه طول می‌کشد چرا که باید پس از کسب اکثریت آرای اعضای شورای شهر در صحن علنی، ریاست شورا به شهردار تهران این موضوع را اطلاع دهد و شهردار تهران نیز از شهردار منطقه بخواهد نسبت به تغییر نام اقدام کند و این مساله زمان‌بر است نه اینکه صبح دو فوریت طرح نامگذاری تصویب شده و عصر نام خیابان تغییر کند.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید