Performancing Metrics

مزایای استفاده از ظروف چدنی | اتاق خبر
کد خبر: 308171
تاریخ انتشار: 21 دی 1394 - 14:40
هزاران سال است که از ظروف آهنی برای پخت و پز استفاده می‌کنیم. ظروف تفلون به دلیل راحتی در استفاده از بازار خوبی برخوردار است. اما از نیمه دوم قرن بیستم مردم دیگر مانند قبل استقبال چندانی از این ظروف نمی‌کنند.

به گزارش اتاق خبر ، ظروف چدنی منبع عالی برای تامین آهن مورد نیاز بدن محسوب می شود. به خصوص زمانی که شما مواد غذایی مانند سس گوجه را در آن می‌پزید که اسید بالایی دارند. بدن انسان به آهن نیاز دارد، آهن عنصری است که در خون موجود است و اکسیژن را از شش‌ها به سایر نقاط بدن منتقل می‌کند. ظروف چدنی منبع عالی برای تامین آهن مورد نیاز بدن محسوب می شود.

۹ فایده استفاده از ظرون چدنی

۱- ارزان بودن: ظروف چدنی ارزان‌ترین نوع ظروف وجود در بازار است (در بازارهای غیر از ایران)

۲- بادوام بودن: ظروف چندی عمر طولانی دارند و گاهی از نسلی به نسل دیگر منتقل می‌شوند. ظروف چدنی کهنه و آسیب‌دیده را می‌توان با کمی ساییدن مثل روز اول کرد و دوباره آن را مورد استفاده قرار داد.

۳- فاقد گازهای سمی است: جایگزینی ظروف چدنی با ظروف تفلون به شما کمک می‌کند تا از گازهای سمی موجود در ظروف تفلن دور باشید. ظروف چدنی را می‌توان با ظروف آلومینیومی که از لحاظ بهداشتی مناسب استفاده نیستند نیز جایگزین کرد.

۴- دمارسانی یکنواخت: ظروف چدنی به طرز قابل توجهی سنگین هستند و این یکی از مزایای این ظروف است چرا که همین ویژگی موجب می‌شود تا نسبت به سایر ظروف گرما را بیشتر در خود نگه دارند. بنابراین هم برای پخت استیک با شعله بالا و هم پخت خورش با شعله کم بسیار مناسبند. اگر از شعله اجاقتان مطمئن نیستید این ظروف خیال شما را راحت می‌کند که غذایتان نمی‌سوزد.

۵- نچسب بودن: جالب است بدانید که اگر ظروف چدنی را از قبل گرم کنید نچسب می‌شوند ولی توجه داشته باشد که این ویژگی تا زمانی دوام دارد که در آن چاشنی‌های نامناسب استفاده نکنید و خوب از آنها مراقبت کنید.

۶- مصرف روغن کمتر: تابه خوب تابه‌ای است که نچسب باشد تا بتوانید در پخت غذاهای مورد نظر از روغن کمتری استفاده کنید.

۷- برای سلامت بدن مفید هستند: ظروف چدنی میزان کمی آهن را وارد غذا می‌کند و سبب افزایش انرژی و تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شوند. در کل این ظروف فاقد هر گونه مواد شیمیایی است.

۸- شستشوی آسان: یکی از بهترین مزیت‌های تابه‌های چدنی شستشوی راحت و آسان آنهاست. برای شستشوی تابه‌های چدنی نیازی به مایع ظرفشویی ندارید و غذا به راحتی از روی آنها پاک می‌شود.

۹- دسترسی آسان: ظروف چدنی را روی هر نوع شعله‌ای می‌توان استفاده کرد. بنابراین اگر در موقعیتی هستید که به اجاق دسترسی ندارید خیلی راحت می‌توانید آن را روی شعله مستقیم آتش قرار دهید.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید