Performancing Metrics

عسل زرشک خورده‌اید؟ | اتاق خبر
کد خبر: 308250
تاریخ انتشار: 21 دی 1394 - 19:41
رییس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی گفت: عسل منحصر به فرد استان شامل عسل عناب و زرشک است.

اتاق خبر: هاشم ولی‌پور با بیان اینکه عسل‌ها معمولا با توجه به منبع شهدی که زنبور جمع‌آوری می‌کند متفاوت هستند، افزود: عسل‌های دیگر از جمله خارشتر، یونجه و آویشن نیز در سایر مناطق استان وجود دارد و زنبورداران از آن بهره‌برداری می‌کنند.

بنا بر این گزارش به نقل از ایسنا؛ رییس سازمان جهادکشاورزی استان، ادامه داد: عسل تولیدی این استان به دلیل خشکی هوا و شرایط اقلیمی استان از غلظت بالایی برخوردار است و آنزیم‌ها و آنتی اکسیدان‌های آن در سطح مطلوبی است. امسال حدود ۱۲۰ تن عسل در استان برداشت شد و طی آن ۶۰ میلیارد ریال عاید زنبورداران شد.

ولی‌پور مطلق با بیان اینکه برداشت عسل بسته به درجه هوا و شرایط اقلیمی در سنوات مختلف متفاوت است، اظهار کرد: معمولاً عسل زرشک پایان اردیبهشت ماه و عسل عناب پایان خرداد ماه برداشت می‌شود و پایان برداشت عسل اواخر شهریور ماه است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر تعداد کلنی‌های موجود در استان ۲۰ هزار و ۳۰۰ عدد و همچنین تعداد ۶۳۲ نفر به صورت عمده به پرورش عسل در استان می‌پردازند.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان، با بیان اینکه سال گذشته ۱۰۸ تن عسل تولید شد که ۴۳ میلیارد ریال درآمد‌زایی داشت، ادامه داد: سازمان جهاد کشاورزی هماهنگی لازم با سایر استان‌ها به منظور کوچ کلنی‌های زنبور عسل، هدایت و راهنمایی زنبورداران، صدور شناسنامه زنبورداری و آموزش بهره برداران را به صورت مستمر انجام می‌دهد. بیشترین میزان تولید عسل در شهرستان بیرجند با تولید ۵۵ درصد کل تولید عسل و ۶۶ تن بوده است.

ولی‌پور مطلق افزود: خشکسالی‌های پی در پی، طوفان‌های گرد و خاک و عرضه عسل کم کیفیت و غیرطبیعی در بازار از جمله مشکلات زنبورداران خراسان‌جنوبی است.

وی یادآور شد: آرامش بخش بودن، تصفیه کننده خون و خون ساز بودن از مهمترین خواص عسل است که در درمان دردها و بیماری‌های گوارشی نیز نقش بسزایی دارد.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید