Performancing Metrics

تلاش بانک مرکزی برای برقراری روابط کارگزاری بانکی با دنیا | اتاق خبر
کد خبر: 308268
تاریخ انتشار: 21 دی 1394 - 20:59
عضو بانکی و مالی گروه مذاکره‌کننده ایران گفت: بانک مرکزی از ۳ ماه قبل موفقیت‌هایی را در حوزه برقراری روابط کارگزاری با بانک‌های دنیا بدست آورده است.

اتاق خبر: عبدالرسول دری اصفهانی در جلسه ۸ مدیر بانکی با فعالان اقتصادی و معاون وزیر امور خارجه اظهار داشت: بانک مرکزی ۳ ماه است که در حال تلاش برای ایجاد روابط کارگزاری با بانک‌های بین المللی است که در این زمینه به موفقیت هایی هم دست پیدا کرده و برخی بانک های بین المللی نیز پذیرفته اند که روابط کارگزاری با ایران را برقرار کنند.

بنا بر این گزارش به نقل از مهر؛ وی افزود: موضوع مهمی که در کنار برقراری روابط کارگزاری باید به آن توجه کرد، برقراری روابط با بیمه های اعتبار صادراتی است؛ چراکه برجام اجازه گشایش اقتصادی برای ایران را می دهد و بنابراین بانک ها نیز باید برای تداوم فعالیت بانکی و تامین مالی خود با ایران پشتیبانی شوند.

عضو بانکی و مالی گروه مذاکره کننده ایران تصریح کرد: گشایش اعتبارات اسنادی آسان‌ترین مسئله پیش روی سیستم بانکی در دوره برجام است که مسئله مهم به شمار می رود، اما مهمتر از آن جذب سرمایه‌گذاران خارجی بوده که پشتیبانی آنها مستلزم ورود بیمه های اعتباری دنیا است.

به گفته دری اصفهانی، حتی اگر یک سرمایه‌گذار خارجی منابع ارزی خود را به ایران بیاورد، باید فاینانس را از طریق موسسات مالی بین‌المللی صورت دهد، اما این موسسات پوشش بیمه ای صندوق های ضمانت خود را نیاز دارند تا ریسک آنها را حیج کنند.

وی اظهار داشت: در این راستا، مذاکراتی با بیمه های اعتباری بین المللی از جمله هرمس، کوفست و ساچه مذاکراتی صورت گرفته، اما اولین شرط آنها برای برقراری روابط بیمه ای این است که معوقات ایران به این سیستم های بیمه ای پرداخت شود که البته ایجاد معوقات به دلیل نبود منابع مالی در ایران نبود بلکه در سایه تحریم ها امکان نقل و انتقالات پولی وجود نداشت.

عضو بانکی و مالی گروه مذاکره کننده ایران خاطرنشان کرد: البته ما هنوز نمی دانیم که قرارداد بعدی که با این موسسات بیمه ای منعقد خواهد شد، چه شرایطی دارد ضمن اینکه سرمایه‌گذاران هم نگران برقراری مجدد تحریم ها هستند و باید شرایط بازیافت سرمایه‌گذاری خود را بدانند.

دری اصفهانی گفت: قبل از سفر رئیس جمهور به ایتالیا و فرانسه باید مسائل مربوط به بیمه اعتباری کوفست و ساچه حل و فصل شود.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید