Performancing Metrics

کوروش تهامی: «رگ خواب» برایم تجربه عجیبی است/سینمای ما برای پیشرفت نیاز به«شوک»دارد | اتاق خبر
کد خبر: 308344
تاریخ انتشار: 22 دی 1394 - 03:08
کوروش تهامی بازیگر سینما و تلویزیون ایران که این روزها به عنوان نقش اول فیلم سینمایی «رگ خواب» به کارگردانی حمید نعمت الله حضور دارد در رابطه با این اثر سینمایی گفت: «رگ خواب» یکی از متفاوت ترین آثار سینمایی است که تاکنون در کشور ما تولید شده و حضور در ای

به گزارش اتاق خبر، بازيگر سریال تلویزیونی «تبریز در مه»اظهار داشت: من همیشه در سینما و تلویزیون دنبال نقش هایی می گردم که بتواند تجربه ای متفاوت را در کارنامه بازیگری ام رقم بزند و در طول سال های فعالیتم در این عرصه همواره از کلیشه و تکرار دوری کرده ام. خوشبختانه فیلم جدید حمید نعمت الله این فرصت را برایم به وجود آورد تا بتوانم یکی از متفاوت ترین نقش هایم را تجربه کنم.

وی سپس در رابطه با اصول کاری حمید نعمت الله اظهار داشت: یکی از بهترین کارهایی که ایشان انجام می دهند این است که با یک ایده سر صحنه فیلمبرداری حاضر نمی شوند و همواره سر صحنه اتودهای مختلفی را در ذهن دارند و آن را به بازیگران و سایر عوامل فنی فیلم ارائه می کنند و هرکدام که بهتر باشد را به عنوان ایده نهایی انتخاب و ضبط می کنند. این امر باعث می شود تا دست بازیگر برای ایجاد خلاقیت در کار باز باشد.

تهامی خاطرنشان کرد: «رگ خواب» فیلمی اجتماعی است که به دلیل فیلمنامه خاص خود می تواند طیف های مختلفی از افراد را با خود همراه و درگیر کند، این فیلم در واقع داستان زنی را روایت می کند که به دلیل روابط خود دچار اضمحلال می شود و من خوشحالم که توانستم در این فیلم حضور داشته باشم.

بازیگر فیلم سینمایی «به رنگ ارغوان» سپس در پاسخ به این سوأل که آیا بازی در مدیوم سینما و تلویزیون برایش تفاوت دارد اظهار داشت: من پتانسیل آن را دارم تا در هر اثری بازی کنم و برایم هیچ فرقی ندارد که در تلویزیون کار می کنم یا اینکه جلوی دوربین فیلمبرداری سینما می روم؛ آنچه برایم مهم است اینکه در وهله اول مخاطبان از نتیجه کار من راضی باشند و در ثانی بتوانم به بهترین شکل ممکن از پس ایفای نقش کاراکتری که بازی می کنم برآیم و در دام کلیشه و تکرار گرفتار نشوم.

این بازیگر سپس از آماده نمایش بودن ۳ فیلم سینمایی «آشوب»، «گام های شیدایی» و «تنها در چند دقیقه سکوت» خبر داد و گفت: فیلم سینمایی «آشوب» به کارگردانی کاظم راست گفتار که متأسفانه به دلیل دیدگاه های به شدت سلیقه ای اعضای هیأت انتخاب نتوانست وارد گود رقابت در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر شود نیز یکی از متفاوت ترین نقش های من است که برای بازی در آن به شدت سختی کشیدم.

وی ادامه داد: فیلمبرداری این فیلم «بیگ پروداکشن» بیش از ۵۰ جلسه به طول انجامید و من به عنوان بازیگر نقش اول فیلم در تمامی جلسات فیلمبرداری حضور جدی داشتم و باید جلوی دوربین می رفتم و به دلیل ایفای ۵ نقش متفاوت بعضاً گریم های سنگین صورتم روزی ۲ یا ۳ بار عوض می شد اما به دلیل اینکه می دانستم «آشوب» اثری متفاوت در سینمای ایران و کارنامه فیلمسازی کاظم راست گفتار خواهد بود با جان و دل این مرارت ها را تحمل می کردم.

بازیگر سریال تلویزیونی «ساعت شنی» خاطرنشان کرد: من معتقدم سینمای ما برای پیشرفت نیاز به «شوک» دارد اما متأسفانه به دلیل اینکه در سینمای کشور ما نگاه کارشناسی وجود ندارد مدیران سینمایی و بسیاری از هنرمندان از این مسأله غافل هستند و به برخی فیلم ها که صاحب ایده و تفکر های بکر و ناب هستند اهمیتی نمی دهند.  

منبع:سينماپرس

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید