Performancing Metrics

بودجه ۹۵ فردا به مجلس نمی‌رود | اتاق خبر
کد خبر: 308381
تاریخ انتشار: 21 دی 1394 - 17:39
در حالی نوبخت سخنگوی دولت در نشست خبری هفته پیش از ارائه لایحه بودجه ۹۵ و برنامه ششم توسعه روز یک شنبه یا سه شنبه هفته جاری خبر داده بود که سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه خبر داد، ارائه بودجه و برنامه به مجلس به هفته آینده موکول شده است.

اتاق خبر: یکی از افتخارات دولت یازدهم در دو سال گذشته ارائه به هنگام بودجه به مجلس در موعد قانونی یعنی 15 آذر بوده و به همین دلیل عملکرد دولت قبل را در این باره مورد نقد قرار می دادند.

بنا بر این گزارش به نقل از تسنیم؛ این در حالی است که امسال دولت یازدهم نتوانست به قانون عمل کند و بودجه 95 در تاریخ مقرر یعنی 15 آذر به مجلس ارائه نشد.

هر چند توجیه دولت در عمل نکردن به قانون درخواست مجلس برای ارائه همزمان لایحه بودجه 95 و برنامه ششم بوده است که مسئولان برنامه ریزی کشور می دانند، تدوین بودجه سالانه باید بر اساس برنامه توسعه باشد، بنابرین باید ابتدا برنامه ششم را تدوین می کردند و سپس به تدوین لایحه بودجه 95 می پرداختند تا تاخیر در ارائه بودجه پیش نیاید.

محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت هفته گذشته در نشست خبری از ارائه لایحه بودجه 95 و برنامه ششم به مجلس روز یک شنبه یا سه شنبه هفته جاری خبر داده بود.

این در حالی است که دقایقی پیش سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت:  لایحه بودجه سال 1395 قرار بود فردا به مجلس داده شود، ولی ارائه بودجه به تعویق افتاده و در هفته آینده تقدیم مجلس می‌شود.

امیر باقری رئیس امور اقتصاد کلان سازمان مدیریت و برنامه ریزی هم دیشب گفته بود: برنامه ششم توسعه هنوز نهایی نشده است و دولت تا اسفند برای تدوین برنامه ششم فرصت دارد.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید