Performancing Metrics

بهترین رستوران های استانبول برای خوردن غذای دریایی | اتاق خبر
کد خبر: 308467
تاریخ انتشار: 22 دی 1394 - 08:58
قرارگیری شهر استانبول در کنار دریای اژه و دریای سیاه باعث‌شده تا این شهر منبعی غنی از صدها غذای دریایی باشد.

به گزارش اتاق خبر، قرارگیری شهر استانبول در کنار دریای اژه و دریای سیاه باعث‌شده تا این شهر منبعی غنی از صدها غذای دریایی باشد. از آنجایی که تصمیم‌گیری برای انتخاب یک رستوران در این شهر سخت است، می‌خواهیم ۵ رستوران برتر که بهترین غذاهای دریایی را سرو می‌کنند، به شما معرفی کنیم. 

 

رستوران ماوی بالیک

رستوران ماوی بالیک بهترین تجربه خوردن غذاهای دریایی،  در بین ارتفاعات سبز و آب‌های آبی بُسفر را برای میهمانان خود فراهم می‌کند. شعار رستوران "زیباترین مکانی که درآن آبی و سبز با هم تلاقی می‌کنند" است. این رستوران از سال ۱۹۹۵ آغاز به فعالیت کرده و در طول روز غذاهای دریایی تازه توسط کارکنان حرفه‌ای با میهمان‌نوازی هر چه تمام‌تر در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. این رستوران در فضای داخلی  و فضای آزاد، پذیرای مشتریان خود است. پیشنهاد می‌کنیم که حتما غذاهای معروف این رستوران یعنی ماهی کفال قرمز و ماهی آبی را امتحان کنید.

رستوران بالیکچی صاباحاتین

رستوران بالیکچی صاباحاتین یا ماهیگیر صاباحاتین یکی از بهترین ناهارخوری‌های استانبول برای خوردن غذاهای دریایی معمولی ترکیه است. مدیریت این رستوران به عهده خانواده آقای صاباحاتین است. این رستوران در بهار سال ۲۰۰۰ دوبار توسط نیوریورک‌تایمز معرفی شده‌است. صاباحاتین و خانواده‌اش که در کنار دریا زندگی و رشد کرده‌اند، به اهمیت و ارزش ماهی پی برده‌اند. او به کمک پسرهایش صاحب رستورانی است که همه میزهای آن درطول تابستان پر است و گردشگران جایی بهتر از این رستوران برای تجربه غذاهای دریایی پیدا نمی‌کنند.

رستوران آهیرکاپی بالیک چیسی

درست است که این رستوران در یکی از کوچه پس کوچه‌های استانبول است. اما با رفتن به این رستوران هیچ‌وقت طعم غذای دریایی را فراموش نخواهید کرد. این رستوران ۴ میز در داخل و ۵ میز غذا در خارج از رستوران و در فضای باز دارد. ناین رستوران در نزدیکی  دریای مرمره  قرار دارد. صاحب این رستوران تاکید دارد که آن را بکر نگه دارد بنابراین نمی‌خواهد که این رستوران خیلی مرکز توجه قرارگیرد. فضا و محیط این رستوران به گونه‌ای است که علاوه بر غذای خوشمزه و فوق‌العاده‌ای که میل می‌کنید، می‌توانید حس دوران کودکی خود در کنار ساحل را دوباره تجربه کنید. خیلی از ماها این حس را تجربه کرده‌ایم و قرارگرفتن در این شرایط بسیار خوشایند است. همسر مالک رستوران ماهی کوچکی را با یک دسر خانگی ترکیب می‌کند که شبیه به یکجور حلوا است، که خوردن آن را به شما توصیه می‌کنیم.

باشگاه ماهی سوآدا

باشگاه ماهی‌سوآدا یکی دیگر از رستوران‌های غذاهای دریایی ترکی است که در جزیره بُسفر و وسط آب‌های آبی قرار دارد. در این منطقه تازه‌ترین ماهی‌ها و سبزیجات در هر فصلی وجود دارند و دسرهای خوشمزه‌ای مانند راحت‌الحلقوم سرو می‌شود. اگر شما دنبال رستورانی زیبا با چشم‌انداز فوق‌العاده هستید، حتما به این رستوران بروید و از زیبایی محیط پیرامون و طعم بی‌نظیر غذاهای دریایی  آن لذت ببرید.

رستوران و کافه حرمسرای استانبول

منو غذای کافه و رستوران حرمسرای استانبول دقیقا شامل همان غذاهایی است که برای سلطان‌سلیمان طبخ می‌شده‌است. این رستوران غذاهای قدیمی با کیفیت فوق‌العاده بالای مواد اولیه را در اختیار مشتریان می‌گذارد. غذاهایی همچون آنچو و باس دریایی از بهترین غذاهای این رستوران هستند. آقای فکری صاحب این رستوران یک هنرمند است و از رستوران‌داری و جذب گردشگر کسب و کار می‌کند.

استانبول بیش از  ۱۲۰۰۰  رستوران دارد اما به نظر ما بهترین آن در هرجایی که باشد، بهترین است و تحمل کمی گرسنگی برای رسیدن به یکی از این رستوران‌ها ارزشش را دارد.

منبع: کجارو

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید