Performancing Metrics

اقتصادی کردن طرح‌های مرتعداری برای تحقق اقتصاد مقاومتی | اتاق خبر
کد خبر: 308517
تاریخ انتشار: 22 دی 1394 - 12:57
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دماوند گفت: اقتصادی کردن طرح های مرتعداری، گامی مهم برای رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی است که به این منظور کارگاه‌های آموزشی برگزار می‌شود.

اتاق خبر: علی خلیلی اظهار کرد: مراتع علاوه برنقش بسزایی که درحفظ خاک، آب، تولید علوفه و بهبود تنوع زیستی ایفا می کند از لحاظ تولید و استحصال گیاهان دارویی و صنعتی و توسعه گردشگری نیز دارای قابلیت های بسیاری است.

بنا بر این گزارش به نقل از تسنیم؛ خلیلی با تاکید بر نقش منابع طبیعی در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: توجه به منابع طبیعی در ابعاد مختلف یکی از ضرورت های تحقق اقتصاد مقاومتی بوده که اقتصادی کردن طرح های مرتعداری گامی مهم برای رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی بشمار می‌آید.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دماوند در ادامه اضافه کرد: برگزاری  کارگاه توجیهی مقدمه ای برای اجرای اقتصادی کردن طرح های مرتعداری است که براساس دستورالعمل های تلفیقی تهیه طرح های مرتعداری اصلاح که با مشارکت دانش آموختگان بخش کشاورزی و منابع طبیعی و مجریان و بهره برداران اقدامات لازم دراین خصوص انجام می شود.

وی به برخی از مزایای اقتصادی کردن طرح های مرتعداری اشاره و یادآور شد: با اجرای این طرح علاوه بر توسعه گیاهان دارویی و اشتغال زایی، گام مثبتی در ارتباط با بهبود وضعیت اقتصادی منطقه و جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها برداشته خواهد شد و زمینه مناسبی برای ترویج و توسعه گردشگری در عرصه های مرتعی فراهم می گردد. 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید