Performancing Metrics

آثار لغو تحریم‌ها آخر سال آینده نمایان می‌شود | اتاق خبر
کد خبر: 308550
تاریخ انتشار: 22 دی 1394 - 14:23
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: آثار لغو تحریم‌ها در بخش‌های مختلف تا اواخر سال 1395 بر اقتصاد کشور مشاهده می‌شود.

اتاق خبر: مجتبی خسروتاج گفت: آثار لغو تحریم‌ها در بخش های مختلف بانکی، همکاری های صنعتی - تجاری و انتقالات دانش فنی را در یک پروسه زمانی یکساله می‌توان شاهد بود.

بنا بر این گزارش به نقل از ایسنا؛ وی با بیان اینکه با لغو تحریم ها قطعا بازارهای جدیدی در بخش صادرات خواهیم داشت که در سال‌های تحریم از آن ها محرویم بوده ایم، افزود: این موضوع یکی از مهم ترین اهداف صادراتی ما است که بعد از برداشته شدن تحریم شاهد خواهیم بود.

خسروتاج با بیان اینکه امروزه بهترین ارزش صادراتی از صادرات به کشورهای آسیایی یا اروپایی است، گفت: بسیاری از خرید‌ها و معاملات تجاری فاقد استفاده از نظام بانکی جهانی و شبکه بانکی بین‌المللی است که باعث می‌شود نقل و انتقالات و جابه‌جایی های پولی هزینه های گزافی را به دنبال داشته باشند که بعد از لغو تحریم‌ها این هزینه‌ها کاهش می‌یابد.

مباحث بانکی 10 تا 20 درصد در رشته‌های مختلف کالایی هزینه دارد

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه مباحث بانکی در حال حاضر بین 10 تا 20 درصد در رشته‌های مختلف کالایی هزینه دارد، افزود: بعد از برداشته شدن تحریم‌ها این هزینه های اضافی حذف می‌شود و از طرفی ریسک به هدر رفتن منابع نیز برطرف خواهد شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در عین حال بیان کرد: با باز شدن بازارهای جدید فرصتی فراهم می‌شود تا با افزایش قدرت خرید، کالاهای بهتری خریداری کنیم و از سویی قدرت چانه‌زنی نیز برای خرید کالاها افزایش می‌یابد.

به گفته وی، ورهای اروپایی و آمریکایی عمدتا از طرف‌های اصلی ما در مباحث تعاملات دانش فنی و تکنولوژی بودند که بعد از لغو تحریم ها می توان اقدامات مهمی در این راستا انجام داد.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید